رئیس اتحادیه گلخانه‌داران خراسان رضوی گفت: سال گذشته به دلیل حال و هوای کرونا خیلی فروش گل و گیاه نداشتیم. اما امسال نسبت به پارسال وضعیت بهتری پیدا کرده است.

گیاهان آپارتمانی امسال در مشهد افزایش قیمت ندارد

به گزارش قدس خراسان، مهدی سمنگانی درباره وضعیت خرید فروش گل و گیاه در آستانه سال نو اظهار کرد: درآستانه سال نو تولید و عرضه گل به میزان بالا است وتقاضا هم نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد.

به گفته رئیس اتحادیه گلخانه‌داران خراسان رضوی، نسبت به سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و حتی در برخی انواع گل‌ها مثل سنبل که درآستانه سال نو فروش آن زیاد می‌شود اگر پارسال ۱۲۰ هزار تومان بوده امسال به حدود قیمت ۸۰ هزار تومان رسیده است. گیاه شمعدانی هم در میانگین قیمتی ۶۰ هزارتومان و گیاهان آپارتمانی هم در میانگین قیمتی ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان است.

وی گفت:  پارسال به دلیل حال و هوای کرونا خیلی فروش گل و گیاه نداشتیم. اما امسال نسبت به پارسال وضعیت بهتری پیدا کرده است.

سمنگانی افزود: گیاه‌های اپارتمانی، گل‌های زینتی مثل شمعدانی بیشترین تقاضا را برای خرید در استانه سال نوروز دارد.

رئیس اتحادیه گلخانه‌داران خراسان رضوی درباره نحوه نگهداری گل‌های پارتمانی گفت: با توجه به اینکه تمایل کشت به سمت خاک‌های صنعتی رفته است و به دلیل اینکه الودگی محیطی کمتری دارد و مناسب محیط اپارتمان است و یک خاک ایزوله است که حتی می‌توان در بیمارستان هم استفاده کرد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این نوع خاک به طور معمول عناصر را در خود حفظ نمی‌کند و نیاز به آبیاری یک روز در میان و کودهی هفته‌ای است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.