مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: طرح شهید حججی با هدف راه اندازی فعالیت‌های تربیت محور ویژه کودکان و نوجوانان در محلات شهرستان‌های ایلام برگزار شده است.

اجرای طرح «شهید حججی» در محلات ایلام

به گزارش قدس آنلاین،  علی هوشمند بیان کرد: طرح شهید محسن حججی با هدف راه اندازی فعالیت‌های تربیت محور ویژه کودکان و نوجوانان در محلات شهرستان‌های ایلام، مهران و ایوان همچنین جشنواره تولیدات هنری در شهرستان آبدانان برگزار شده است.

وی افزود: طرح امید و نشاط همچنین مودت در استان و جشنوارهای علمی، رسانه‌ای (آثار مطبوعاتی) در شهرستان ایلام و هنرهای تجسمی در مهران و رویداد فرهنگی با عنوان آینده به رنگ آفتاب و باران در شهر ایلام صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در ۸ ماهه ابتدای سال جاری ۳۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شده که تعداد ۲۳۵ مصوبه داشته و ۱۶۹ مصوبه انجام و مابقی در دست اقدام است.

وی یادآور شد: نمایش صحنه‌ای کرنر زیر درختان بلوط و حضور ۳ نمایش خیابانی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شده است.

هوشمند اضافه کرد: در ایام اربعین موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) اکران فیلم‌های سینمایی، نمایشگاه‌های عکس، تجسمی، آیین‌ها و نواها، اجرای ۱۲ نمایش خیابانی، ۱۱۲ اجرا و ... برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: آزمون سراسری دوره آموزشی فیلمسازی، دو مورد کارگاه آموزشی خوشنویسی با موضوع نماز در محل مصلی شهر ایلام و نخستین جشنواره تئاتر طنز استان در ایوان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخصوص فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت تصریح کرد: ویژه برنامه چهارشنبه‌های طلایی و طرح بشری (توانمندسازی مربیان قرآن) در شهرستان دهلران برگزار شده همچنین ۱۰ کارگاه قرآنی، اجرای بیش از ۳۰ محفل انس با قرآن، تجلیل از ۶۰ نخبه و فعال قرآنی، اجرای ۴۳ نمایش خیابانی و ۱۰ کارگاه هنرهای تجسمی با عنوان جلوه‌های مهر در سطح استان برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.