پیشنهاد سردبیر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به سونامی بازنشستگی فرهنگیان در استان، گفت: در سال‌جاری با ۱۱۳۵ کمبود نیروی فرهنگی در استان مواجه بودیم و این کمبود نیرو در سال آینده به ۲۶۶۴ نفر می‌رسد.

سونامی بازنشستگی معلمان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس انلاین، امین سلیمانی ۲۳ اسفندماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال آینده با سونامی بازنشستگی فرهنگیان در استان مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: در سال آینده در مجموع ۱۸۵۸ معلم در استان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم بازنشسته خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در سال‌جاری با ۱۱۳۵ کمبود نیروی فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش مواجه بودیم و این کمبود نیرو در سال آینده به ۲۶۶۴ نفر می‌رسد، همچنین در سال ۱۴۰۳،  ۴۶۴ نیروی فرهنگی دیگر بازنشسته خواهند شد و کمبود نیرو به عدد ۲۹۲۸ نیرو خواهد رسید.

وی در خصوص سهمیه ماده ۲۸ برای جذب نیرو در آموزش و پرورش، گفت: سهمیه غیرقطعی ماده ۲۸ در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری ۵۲۶ نفر است، کل سهمیه سال گذشته ۳۲۰ نفر بود.

سلیمانی با بیان اینکه خروج نیروهای باسابقه و باتجربه از آموزش و پرورش صدمات بسیاری به بدنه آموزش وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: اما ورود نیروهای جوان و بانشاط به مجموعه را به فال نیک می‌گیریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سهمیه درخواستی برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۷۵ دختر و ۳۰۰ پسر است، عنوان کرد: متاسفانه فضای کافی برای پذیرش این تعداد دانشجو در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی تقاضا داریم تا فضای آموزشی مازاد خود را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند، همچنین از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم تا سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جذب معلم در چهارمحال و بختیاری را افزایش دهد.

سلیمانی در خصوص وضعیت بدهی انشعابات آب، برق و گاز مدارس چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: میزان بدهی آموزش و پرورش به شرکت گاز ۴ میلیارد تومان است، همچنین ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی به شرکت آب و فاضلاب داریم و مبلغ بدهی به شرکت برق ۳۹۶ میلیون تومان است، طبق برآوردها یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان از بدهی به شرکت آب و فاضلاب به‌علت شکستگی لوله و خرابی کنتور است.

امتحانات نهایی در سال آینده اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند

در ادامه پژمان خلفیان- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر رویکرد در سنجش و پذیرش دانشجویان در کشور، اظهار کرد: کنکور از سال‌جاری در دو مرحله در سال تحصیلی برگزار می‌شود، مرحله اول در دی‌ماه و مرحله بعدی در تیرماه برگزار خواهد شد، در کلیات نحوه پذیرش دانشجو در کنکور تغییراتی ایجاد شده است.

وی افزود: دروس عمومی در کنکور حذف خواهد شد و ضرایبی دروس عمومی در آزمون نهایی در کنکور لحاظ خواهد شد، این ضریب در حال حاضر ۴۰ درصد است و در سال‌های آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید.

خلفیان گفت: باتوجه به تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور و پذیرش دانشجویان، این امتحانات ارزشمند محسوب می‌شوند، تصحیح اوراق امتحانی در مرحله اول به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و سپس در مرحله دوم تصحیح کننده بدون اطلاع از نام دانش‌آموز اوراق را تصحیح می‌کنند و خطا بسیار کاهش پیدا می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حوزه امتحان نهایی زیر ۱۰۰ دانش‌آموز نخواهیم داشت، بیان کرد: برای برگزاری آزمون امتحانات نهایی نیازمند سالن‌های اجتماعات از سایر ادارات هستیم، برای خرید صندلی در شهرستان‌ها نیازمند اعتبار هستیم، همچنین درخواست داریم که دستگاه‌های اجرایی امکانات برای چک و کنترل دانش‌آموزان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.