نخست‌وزیر سابق استرالیا گفت که قرارداد کشورش با آمریکا و انگلیس برای خرید زیردریایی‌های هسته‌ای «بدترین قرارداد تاریخ» است.

رهبر سابق استرالیا: آکوس بدترین پیمان تاریخ است

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از پایگاه خبری پی‌ای‌مدیا، پل کیتینگ، نخست‌وزیر سابق استرالیا گفت که این زیردریایی‌ها کمک چندانی به ارتش استرالیا نخواهند کرد.

استرالیا این قرارداد را با هدف مقابله با افزایش قاطعیت و توان نظامی چین در منطقه هند-آرام امضا کرده است، زیرا زیردریایی‌های متعارف (غیرهسته‌ای) این کشور تا ۲۰۳۰ دیگر قدیمی شده و پاسخگوی نیازهای روز نخواهند بود.

کیتینگ گفت: اگر چین به ما حمله کند، تنها راهش حمله در خشکی است. بدین شکل که یک ناوگان بزرگ با سربازان زیاد می‌فرستد تا کشور ما را اشغال کنند.  

او مدعی شد که استرالیا می‌تواند این کشتی‌ها را با هواپیما و موشک نابود کند و نیازی به زیردریایی هسته‌ای نیست.

کیتینگ گفت: اگر هشت زیردریایی بخریم، سه تا در دریا خواهند بود. سه زیردریایی می‌خواهند از ما در برابر قدرت چین دفاع کنند؟ واقعا؟ مزخرف است! مزخرف!

او که هم‌حزبی آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر کنونی استرالیاست، گفت که این قرارداد بدترین تصمیم حزب کارگر در ۱۰۰ سال گذشته است.

نخست‌وزیر سابق استرالیا همچنین هزینه گزاف این پیمان را به سخره گرفت که به تخمین مقامات استرالیایی بین ۲۶۸ تا ۳۶۸ دلار استرالیا خواهد بود و تا بیش از سه دهه به طول می‌انجامد.

کیتینگ گفت: ۳۶۰ میلیارد می‌دهیم که هشت زیردریایی بگیریم. این احتمالا بدترین قرارداد تاریخ باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.