کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادرو دریا نوردی گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته نخست فروردین ۱۴۰۲ آبهای خلیج فارس وتنگه هرمز متلاطم خواهند شد.

اعلام اولین هشدار و طوفان دریایی در آب‌های استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲

مرتضی فاخری کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم صبح امروز اظهار داشت: بررسی داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، نشان دهنده فعال شدن و تشدید جریان غربی در پهنه گسترده آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌ هرمز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ فروردین ۱۴۰۲) همراه با وزش بادهای شدید غربی و به دنبال آن تلاطم دریا است .

وی افزود: با توجه به شدت عمل این جریان، با سرعت بادهایی به بیش از ۳۰ نات و ارتفاع موج به فراتر از ۲ متر مواجه خواهیم بود که این وضعیت با گرد وخاک و کاهش دید افقی نیز همراه خواهد بود.

فاخری درباره منطقه‌ بندی این جریان گفت: از ظهر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق دریایی مرکز هرمزگان (بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام، خمیر، لافت و پُل) و از ظهر چهارشنبه تا صبح جمعه در مناطق دریایی غرب هرمزگان (لنگه، کیش، چارک، آفتاب، لاوان، سیری، ابوموسی و جزایر تنب)، شاهد این جریان تند و طوفانی خواهیم بود.

وی در پایان از هموطنان و گردشگران عزیز درخواست نمود ضمن توجه به هشدارهای جوی و دریایی، در صورت بروز هرگونه حادثه دریایی، سریعا با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی ارتباط برقرار کنند تا مراحل کمک رسانی به فرد یا شناور حادثه‌دیده انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.