مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا هفتم فروردین ماه جاری ۷۳ هزار گردشگر خارجی به این استان سفر کردند و وارد مشهد شدند.

۷۳ هزار گردشگر خارجی به خراسان رضوی سفر کردند

به گزارش قدس خراسان، جواد موسوی اظهار کرد: گردشگران عراقی با ۱۳ هزار و ۷۰۸ نفر و گردشگران افغان با پنج هزار و ۶۰۰ نفر به ترتیب بیشترین سهم را در ورود گردشگران خارجی به مشهد به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۵۴ هزار گردشگر خارجی دیگر نیز از سایر کشورها از جمله پاکستان، ترکمنستان و ... به مشهد سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه درصد گنجایش واحدهای اقامتی استان در این مدت به صورت میانگین ۵۴ درصد و در مشهد ۵۳ درصد ثبت شده است، اظهار کرد: در این ۶ میلیون و ۴۹ هزار و ۸۵ نفر - اقامت در واحدهای اقامتی میزبان مسافران نوروزی ثبت شده که پنج میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۱۰ نفر از این میزان اقامت در کلانشهر مشهد به ثبت رسیده است.

موسوی اظهار کرد: افزود: از میان واحدهای اقامتی رسمی، هتل‌ها با ۶۴۴ هزار و ۹۰۱ نفر - شب، خانه مسافرها با ۵۵۹ هزار و ۲۳۰ نفر - شب و هتل آپارتمان‌ها با۳۲۲ هزار و ۳۴۸ نفر - شب به ترتیب بیشترین میزان اقامت را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.