فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در ایام پایانی سال گذشته و روزهای گذشته از امسال تعداد ۵۰ متخلف شکار صید در خراسان رضوی دستگیر شدند.

۵۰ شکارچی متخلف در خراسان رضوی دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل شعبانی اظهار کرد: متخلفان شکار و صید در استان طی ایام پایانی سال گذشته و روزهای نخستین سال جاری چهار میلیارد ریال به محیط زیست این استان خسارت وارد کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: محیط بانان استان در راستای انجام وظیفه و حفاظت و صیانت از گونه‌های جانوری و گیاهی به صورت شبانه روز در حال گشت زنی در مناطق تحت حفاظت هستند که در ایام تعطیلات این ماموریت با قوت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: در ایام پایانی سال گذشته و روزهای گذشته از امسال تعداد ۵۰ متخلف شکار صید در استان دستگیر شدند که از آن‌ها تعداد ۱۰ راس لاشه انواع علف‌خواران مانند کل و بز، قوچ و میش و آهو کشف شد.

شعبانی گفت: همچنین ۲۰ قطعه انواع پرنده مانند کبک و سیاه سینه و ۱۰ قبضه سلاح شکاری از این متخلفان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینه چرای غیر مجاز دام در مناطق تخت حفاظت برای گونه‌های حیات وحش تهدید محسوب میشود، افزود: در این مدت ۸۰۰ راس دام سبک که در حال چرای غیرمجاز بودند به خارج از مناطق هدایت شدند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.