هواشناسی خراسان رضوی در پی بارش‌های رگباری و کاهش قابل ملاحظه دما در سطح استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی بارش‌های رگباری هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان، بر اساس اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی و طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی از روز شنبه ۱۲ فروردین ماه، استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زا قرار خواهد گرفت و بارش‌ها تا روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

با فعالیت این سیستم جوی افزایش شدت وزش باد، افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق ( در برخی از نقاط بارش تگرگ ) خواهد بود. با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی و ایجاد روانآب در نواحی مستعد استان وجود دارد. همچنین با فعالیت این سامانه پیش‌یابی از بعدازظهر شنبه هفته آینده نفوذ جریانات نسبتا سرد شمالی باعث کاهش قابل ملاحظه دما در غالب نقاط به‌ویژه نیمه شمالی استان خواهد شد.

کاهش قابل ملاحظه دما از بعدازظهر شنبه ۱۲ فروردین تا ظهر دوشنبه ۱۴ فروردین( بطور میانگین بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس نسبت به روز و شب جاری) رخ می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان در اوایل وقت یکشنبه و دوشنبه هفته آتی به صفر تا ۲ درجه کمتر از صفر درجه سلسیوس برسد. همچنین شروع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق از شنبه هفته آینده با احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی و ایجاد رواناب  به‌ویژه طی روز یکشنبه همزمان با روز طبیعت  در غالب نقاط استان و افزایش شدت وزش باد طی فعالیت این سیستم جوی ( در نواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت ) از جمله پیامدهای عملکرد این سامانه جوی است.

با توجه به این‌ شرایط جوی بر عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و انجام تمهیدات لازم با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما در خصوص جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و باغی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و... توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.