معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ایام نوروز با مصوبه کارگروه ملی زیارت پهنای باند مخابراتی در اطراف حرم مطهر رضوی و بهبود آنتن دهی انجام شد.

پهنای باند مخابراتی در اطراف حرم

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر امروز در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران خراسان رضوی که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان مصوبات کارگروه ملی زیارت در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات اظهار کرد: کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات در میان کمیته های تشکیل شده برای زائران اولویت بسیار مهم و قابل توجهی در ایام نوروز داشت. ۲ مصوبه در کارگروه ملی زیارت در این حوزه تصویب شد که به وزیر ارتباطات و دستگاه های ذیربط استان منعکس شد. مصوبه اول در خصوص آنتن دهی و افزایش پهنای باند در حرم و مشهد است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها این اقدام انجام  شد و دومین مصوبه طراحی و راه اندازی سامانه جامع زیارت است که این مصوبه مختص به ایام نوروز نیست و  امیدواریم به زودی  پیگیری و اجرایی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: آمار تجمیعی ورود مسافران به خراسان رضوی ۱۱میلیون ۶۰۴هزار و ۳۳۱ نفر است که از این تعداد  ۸میلیون ۲۳۴ هزار و ۲۷۷ از ١۵اسفند تا روز گذشته وارد مشهد شده اند.

وی افزود:  از تعداد زائران ورودی به مشهد تعداد ۵میلیون ۵۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر از ۱۵اسفندماه تا شب گذشته  اسکان یافتند. 

حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: روز گذشته ۴۵۷ هزار و ۶۰ نفر زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند که تعداد افراد اسکان یافته طی شب گذشته در اقامتگاه های رسمی، موقت و اضطراری شهر مشهد  ۲۲۲هزار و ۷۰۶  نفر زائر بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه تاکسیرانی  ۲۱۰۰ تخلف از ناوگان تاکسیرانی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۶۸ شکایت توسط مردم و زائران به سازمان تاکسیرانی رسیده که در مورد  ۳۰ تاکسی اعمال قانون شده است و این تاکسی ها  توقیف شده اند. 

وی تصریح کرد: در خصوص تنظیم بازار و تامین کالا از ۱۵ اسفند تا روز گذشته در استان ۱۱ هزار و ۶۷۳ بازرسی انجام و ۱۴۵۸ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی آنها پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

گنابادی نژاد ادامه داد: در مجموع ۸۹۹ شکایت واصله در سطح استان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عودت و ۳۴ واحد متخلف نیز پلمب شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به سهم مشهد از این بازرسی ها گفت: سهم مشهد از تعداد کل بازرسی های انجام شده ۶هزار و ١٠٣ مورد بوده که ۸۸۰ پرونده به ارزش ریالی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده و یک میلیارد و ۶٠٠میلیون تومان به افراد شاکی و زائران عودت داده شده که پلمب ٢٢واحد متخلف نیز از جمله اقدامات دیگر این حوزه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.