مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی تا تاریخ سیزدهم فروردین ۴ هزار و ۶۸۳ تن فرآورده خام دامی در استان معدوم شد.

۴ هزار و ۶۸۳ تن فرآورده خام دامی در خراسان جنوبی معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی بخشی کارشک  اظهار کرد: طی یک ماه اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خامی از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ تعداد هشت هزار و ۲۹ رأس دام سبک و سنگین و …در خراسان جنوبی کشتار شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تعداد قطعه طیور کشتار شده نیز در این بازه زمانی دو میلیون و ۱۲۰ هزار و ۵۷ قطعه بوده است، بیان کرد: تعداد بازدیدهای نظارتی ما در این طی این یک ماه سه هزار و ۲۸۸ مورد بوده است.

بخشی کارشک با تأکید بر اینکه مجموع فرآورده‌های خام دامی ضبط شده ۹ هزار و ۳۱۴ تن بوده است، گفت: همچنین از تاریخ ۱۳ اسفند ما لغایت ۱۳ فروردین ماه سال جاری ۴ هزار و ۶۸۳ تن فرآورده خام دامی معدوم شده است.

وی با تأکید بر اینکه طی سال گذشته ۹ مورد نیز به مراجع قضائی ارجاع شده است، ادامه‌داد: طی سال ۱۴۰۱ صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی سه میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۲۲ دلار بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: مجموعه دامپزشکی نهایت تلاش خود را برای تأمین سلامت فرآورده‌های دامی انجام می‌دهد و نظارت‌ها در این مورد نیز بی وقفه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.