منابع خبری از حملات گسترده ارتش سوریه به پایگاه های جبهه تروریستی النصره و به هلاکت رسیدن ۱۵ نفر از اعضای این گروه خبر دادند.

ارتش سوریه مقر تروریست‌ها را درهم کوبید/به هلاکت رسیدن ۱۵ تروریست

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روزنامه الوطن، ارتش سوریه با هدف قرار دادن مقر تروریست ها در منطقه «جبل الزاویه» در ریف جنوبی ادلب، توانست ۱۵ عنصر مسلح تروریستی را به هلاکت برساند که چهار نفر از آن ها عناصر خارجی وابسته به گروهک «جبهه النصره» هستند.

یک منبع میدانی در جنوب ادلب تاکید کرد که روز گذشته (یکشنبه)،یگان های ارتش سوریه در حملات توپخانه ای و راکتی، پایگاه و مقرهای عناصر تروریستی النصره در مناطق الباره، کنصفره، سفوهن، الفطیره و فلیفل را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ۱۵ تروریست کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ارتش سوریه همچنین توانست سه پایگاه تروریستی النصره را به همراه تجهیزات نظامی آن ویران کند.

این منبع افزود که« ابوخالد المغربی» معروف به «عبدالنعسان» از جمله تروریست های غیر سوری بود، در جریان این حملات به هلاکت رسید.

بر اساس این گزارش، تداوم عملیات تروریست ها در مناطق شمال غرب سوریه در حالی انجام می شود که نیروهای اشغالگر آمریکایی به طور همزمان، ده ها خودروی نظامی را از شمال عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» وارد پایگاه های خود در سوریه کردند.

منابع محلی در ریف «یعربیه» در استان الحسکه در گفت وگو با خبرگزاری سانا تاکید کردند که یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۶۰ خودروی نظامی از جمله کامیون های حامل سلاح پیشرفته و تانکرهایی برای سرقت نفت از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد خاک سوریه شدند.

این منابع می گویند که این کاروان نظامی آمریکایی در راستای حمایت از نیروهای «قسد»، مسلح کردن نیروهای تروریستی وابسته به آن ها، تعرض به زیرساخت های دولتی و هدف قرار دادن ارتش سوریه وارد این کشور شده است.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب، استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد تا بدون خونریزی، تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.