فرماندهی مرکزی آمریکا در توییتی خبر داد که یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش و طراح حملات تروریستی به کشورهای اروپایی را در سوریه کشته است.

سنتکام: طراح حملات اروپایی داعش در سوریه کشته شد

به گزارش قدس آنلاین؛ در توییتی که دقایقی پیش در صفحه کاربری "سنتکام" منتشر شد آمده که این نیرو دیروز (۱۴ فروردین) در حمله به "خالد عید احمد الجبوری" وی را به هلاکت رسانده است.

بر اساس بیانیه سنتکام، الجبوری مسئول طراحی حملات تروریستی داعش در اروپا بود و ساختار رهبری این گروه تروریستی را بسط داده بود.

به نوشته سنتکام، مرگ وی "موقتاً" توانایی این گروه را برای طراحی حملات فرامرزی مختل خواهد کرد.

گفتنی است که "مایکل اریک کورلا" فرمانده سنتکام کمتر از یک ماه پیش وارد شمال شرق سوریه شد و نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور بازدید کرد.

سنتکام در حالی مدعی شده بود که کورلا با نظامیان آمریکایی گفت وگو کرده که واشنگتن به وجود آورنده و حامی اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه است.

دولت سوریه بارها با اعتراض به مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت و سازمان ملل برای حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه اعلام کرده که آمریکایی ها هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و آنها با کمک شبه نظامیان "قسد" این سرقت را ادامه می دهند، روندی غیرقانونی که در پنج سال گذشته ادامه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.