«صورتی ابدی»، الماس ۱۰.۵۷ قیراطی، با رنگی بسیار کمیاب است که در ۸ ژوئن در حراجی ساتبیز نیویورک عرضه خواهد شد. احتمالاً این الماس بیش از ۳۵ میلیون دلار فروخته شود که در این صورت، آن را به یکی از ارزشمندترین جواهرات تاریخ تبدیل خواهد کرد.

یکی از نادرترین الماس‌های صورتی تاریخ در آستانه فروش ۳۵ میلیون دلاری

به گفته حراجی ساتبیز، تخمین هر قیراط این الماس به بیش از ۳.۳ میلیون دلار، آن را تبدیل به یکی از بیشترین ارقام تاریخ به نسبت هر قیراط بر روی یک الماس یا هر نوع سنگ قیمتی در تاریخ می کند.

کویگ برونینگ، رئیس بخش جواهرات ساتبیز در آمریکا، می‌گوید که این الماس درخشان‌ترین الماس صورتی است که تا به حال به معرض نمایش در آمده است. او تاکید می کند که: «این رنگ زیباترین و غلیظ ترین سایه صورتی در هر الماسی است که تا به حال دیده ام.»

این الماس دایره ای با گوشه های تیز (کوسنی شکل) برای اولین بار در هنگ کنگ از ۱ تا ۷ آوریل مصادف با پنجاهمین سالگرد حضور حراجی ساتبیز در آسیا به نمایش گذاشته می شود. این جواهر سپس به دبی، سنگاپور، شانگهای، تایوان و ژنو سفر خواهد کرد و سپس در حراج جواهرات مجلل ساتبیز نیویورک در ۸ ژوئن به عنوان برترین محصول آن روز عرضه خواهد شد.

سنگ ابتدایی و ۲۳.۷۸ قیراطی که منجر به خارج شدن این الماس صورتی رنگ از آن شد توسط شرکت حفاری دِبیِرز در معدن دامتشا در بوتسوانا استخراج شده بود. تولید کننده این الماس یعنی گروه دیاکور، شش ماه زمان صرف کرد تا این جواهر را به رنگ فعلی آن برش و صیقل دهد.

«ونهائو یو»، رئیس بخش جواهر و ساعت در حراجی ساتبیز آسیا می گوید: «این الماس خیره‌کننده، بهترین الماس در میان الماس‌های صورتی تاریخ است و زبان در خصوص کمیاب بودن و زیبایی آن قاصر است.»

حراجی ساتبیز پیش از این تجاربی بزرگ در خصوص فروش الماس های صورتی رنگ داشته است. این حراجی، رکوردشکنی سی تی اف پینک استار، الماس بیضی شکل ۵۹.۶۰ قیراطی به قیمت ۷۱.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ را شاهد بوده که رکورد گرانقیمت ترین فروش تاریخ الماس و هر نوع سنگ قیمتی بوده است.. اخیراً، حراجی ساتبیز در ۸ اکتبر ۲۰۲۲، الماس صورتی رنگی به نام ویلیامسون با وزن ۱۱.۱۵ قیراط را به قیمت ۵۷.۷ میلیون دلار در حراج هنگ کنگ فروخت که رکورد جهانی قیمت نسبت به قیراط را با رقم بیش ۵.۱ میلیون دلار برای هر قیراط را نام خود ثبت کرد.

الماس های رنگی در حراجی ها بالاترین قیمت ها را برای خود ثبت می کنند و در میان آن ها الماس های صورتی و آبی رنگ پیشتاز هستند. به گفته حراجی ساتبیز این به دلیل نادر بودن آنهاست. از تمام الماس های ارائه شده به موسسه گوهرشناسی آمریکا، کمتر از ۳ درصد به عنوان الماس های رنگی طبقه بندی می شوند. در میان این الماس های رنگی، صورتی یکی از نادرترین مواردی است که به طور طبیعی در الماس ها وجود دارد. الماسی با وزن بیش از ۱۰ قیراط، با رنگ قوی، و با شفافیت و خلوص داخلی کامل، آن را در طبقه الماس صورتی زنده قرار می دهد که جزو نادرترین انواع الماس به شمار می رود.

منبع: فوربز

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.