رئیس کل دادگستری گلستان آخرین وضعیت زمین‌های بلاتکلیف شهرک‌های صنعتی استان را تشریح کرد و گفت: بر اساس رأی صادره ۱۶۵ هزار مترمربع از این زمین‌ها خلع ید و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شد.

آخرین وضعیت زمین‌های بلاتکلیف شهرک‌های صنعتی گلستان

به گزارش قدس آنلاین، حیدر آسیابی ظهر امروز به تشریح آخرین وضعیت زمین‌های بلاتکلیف شهرک‌های صنعتی استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: پس از طرح شکایت شهرک‌های صنعتی استان گلستان رسیدگی برای تعیین تکلیف این زمین‌ها در دستور کار دادگاه استان قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه بعد از بررسی‌های به عمل آمده، رأی دادگاه برای خلع ید زمین‌های بلاتکلیف شهرک‌های صنعتی صادر شد، ادامه داد: رأی دادگاه برای اجرای حکم خلع ید ۱۶۵ هزار مترمربع از زمین‌های بلاتکلیف در شهرک‌های صنعتی استان صادر و این حکم اجرا شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه این زمین‌ها سال‌ها در اختیار افرادی قرار گرفته بود که می‌خواستند کارخانه احداث کنند ولی بلاتکلیف رها شده و هیچ اقدامی در آن‌ها صورت نگرفته بود، خاطرنشان کرد: زمین‌های مذکور برای استقرار صنایع جدید به سرمایه‌گذاران متقاضی واجد شرایط واگذار شد.

وی در خصوص پیگیری‌ها برای بازگشایی واحدهای تولیدی تعطیل استان توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۴ واحد تولیدی تعطیل با همکاری و تعامل دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی بازگشایی و دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

آسیابی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۹ واحد تولیدی گلستان که در آستانه تعطیلی بودند با ورود دستگاه قضایی استان به فعالیت خود ادامه دادند، تصریح کرد: بازگشایی این واحدهای تولیدی علاوه بر اینکه به تولید و رونق اقتصادی استان کمک می‌کند مانع از بیکاری تعداد کثیری از کارگران و نان‌آوران خانواده‌ها می‌شود.

گفتنی است، علاوه بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلستان که در شهرک‌های صنعتی گرگان ۱، ۲ و ۳، آزادشهر، آق قلا، بندرترکمن، بندرگز، رامیان، علی آبادکتول، کردکوی، گنبدکاووس، مراوه تپه و مینودشت و نواحی صنعتی آقچلی، امام خمینی(ره)، بناور، دهنه، فاضل آباد، کلاله، گزغربی، گوزن فارس و هزارجریبی فعالیت می کنند، تعدادی دیگر از واحدهای تولیدی و صنعتی در خارج از این مناطق به تولید مشغول هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.