۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 861896

زهرا خواجوی، دروازه‌بان تیم ملی زنان با چند سیو تماشایی از مهمترین دلایل پیروزی ایران برابر میانمار در مسابقات مقدماتی المپیک پاریس بود.

زهرا خواجوی در نقش عقاب آسیا!

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که در روزهای گذشته پیش‌بینی‌ها حاکی از احتمال برتری تیم ملی زنان میانمار برابر ایران بود و با توجه به حواشی اردوهای برگزار شده تیم ملی زنان ایران در تهران و همچنین عدم برگزاری بازی تدارکاتی و میزبانی میانمار در این مسابقات، به نظر می‌رسید پیروزی ایران در این دیدار تقریبا غیرممکن باشد. اما در نهایت این تیم ملی زنان ایران بود که موفق شد از سد حریف سرسخت خود بگذرد و برای صعود به دور بعدی مسابقات تنها به یک تساوی نیاز داشته باشد.

اما یکی از ارکان مهم در پیروزی امروز تیم ملی، حضور زهرا خواجوی درون دروازه تیم بود. خواجوی از همان دقایق ابتدایی با تسلط بالا چند توپ را مهار کرد و اوج درخشش او در دقایق پایانی نیمه نخست بود. جایی که او در دقیقه 43 با مهار ضربه سر ضرب مهاجم میانمار که از محوطه شش قدم و در حالت تک به تک به سمت دروازه ایران زده شد اما زهرا با یک مهار دیدنی با پای راست توپ را دفع کرد.

در ادامه هم یک بار دیگر سیو تماشایی خواجوی در دقیقه 54، زمانی که بعد از به ثمر رساندن تک گل ایران، میانماری‌ها به دنبال به ثمر رساندن گل تساوی بودند، دروازه ایران را نجات داد تا در پایان این مسابقه علی رغم اینکه مسئولین برگزاری، افسانه چترنور را به عنوان بازیکن برتر زمین انتخاب کردند، بتوان گفت خواجوی هم از بازیکنان درخشان‌ و تاثیرگذار امروز تیم ملی زنان ایران در ورزشگاه دوآن شهر یانگون بود.

این درحالی بود که کمتر از دو سال قبل، خواجوی به دلیل مشکلات به وجود آمده میان او و کادرفنی وقت تیم ملی، از لیست تیم ملی کنار گذاشته شده بود و بعد از ان نیز با افت محسوسی مواجه شد. افتی که البته امسال پشت سر گذاشته شد و بعد از تکرار قهرمانی او با خاتون بم و دعوت دوباره به اردوی تیم ملی، حالا با تماشای نمایش درخشان او در دیدار امروز تیم ملی، می‌توان گفت خواجوی به روزهای اوج گذشته خود بازگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.