منابع روستایی می گویند غیر استاندارد بودن استخر ذخیره آب کشاورزی باعث غرق شدن چهار کودک در یکی از روستاهای شهرستان رشتخوار خراسان رضوی شد که ۲ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

غرق شدن ۴ کودک خردسال رشتخواری در استخر ذخیره آب کشاورزی

به گزارش قدس خراسان، این حادثه مقارن ساعت ۱۷ و ۱۶ دقیقه عصر امروز پنجشنبه در روستای احمد آباد آستانه از توابع شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی رخ داد.

شاهدان عینی گفتند: چهار کودک زیر ۱۰ سال شامل سه دختر و یک پسر در غفلت والدین و هنگام بازی به سبب نداشتن حفاظ و فنس استخر به داخل آب سقوط کردند.

باوجود کمک چند نفر از اهالی روستا و امدادرسانی عوامل هلال احمر و مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ رشتخوار دو نفر از کودکان شامل یک دختر و یک پسر که به فاصله کوتاهی از آب خارج شده بودند؛ علایم حیاتی نداشتند؛ همچنین عملیات احیای دو کودک دیگر با موفقیت همراه بود که هم اکنون در یکی از مراکز درمانی تربت حیدریه بستری هستند.

علی ابراهیمی از اهالی روستای احمد آباد رشتخوار در این باره گفت: نرگس هفت ساله و رحمان پنج ساله دو کودک فوت شده در این حادثه؛ دختر و پسر عموی یکدیگر هستند.

وی افزود: طی سالهای اخیر و با تشدید خشکسالی در خراسان رضوی با افزایش احداث استخرهای ذخیره آب برای مصارف کشاورزی مواجهیم که برخی از آنها فاقد فنس و حفاظ هستند و چون دیواره و کف آنها لغزنده است؛ امکان لغزیدن و سقوط به داخل آب را تشدید می کند.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ رشتخوار نیز با تایید این حادثه و جان باختن دو کودک، گفت: دو کودک نجات یافته نیز پس از احیا به نزدیکترین مرکز مجهز درمانی در تربت حیدریه منتقل و بستری شدند.

رسول پارسا افزود: طی سالهای اخیر و با افزایش استخرهای ذخیره آب شاهد غرق شدن و خفگی تعداد افراد قابل ملاحظه ای مواجهیم که بیشتر آنها کودکان و نوجوانان هستند و بخشی از ماموریت های مرکز فوریتهای پزشکی رشتخوار به این موارد اختصاص دارد.

رشتخوار در حد فاصل تربت حیدریه به شهرستان مرزی خواف؛ حدود ۲۰۰ کیلومتر با مشهد مرکز استان خراسان رضوی فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.