مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال پیرامون اتفاقات عجیب این روزهای فوتبال ایران و به خصوص ماجرای حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

خودزنی به سبک فتح‌الله زاده؛ استقلال با تهدیدهای بزرگی رو به رو است

به گزارش قدس آنلاین، نام کاظم اولیایی مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال این روزها بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد. این مدیر با سابقه که به دلیل حضورش در کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال و به همچنین به سبب موضوع روزی به نام حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، در کانون توجهات قرار دارد، در گفتگویی به انتقاد از مدیرانی پرداخت که از دید او دست به دست هم دادند و مقدمات حذف استقلال و مشکلات این تیم را فراهم کردند.

اولیایی گفت: در ماجرای اخیر (حذف استقلال) دو نکته وجود دارد که خیلی مهم است. اول اینکه مقصر چه کسانی هستند و دوم اینکه در این شرایط چه باید کرد؟

وی توضیح داد: اینکه چه باید کرد ناشی از خطرات بعدی است که باشگاه استقلال را تهدید می کند. یعنی بعد از خبر حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا، ساده انگاری است که فکر کنیم همه چیز تمام شده و ... خطرات بزرگتری آنها را تهدید می کند که اگر نتوانند پول آقای استراماچونی را پرداخت کنند و مهلت قانونی تمام شود، احکام سنگین تری چون کسر امتیاز و سقوط برایشان صادر خواهد شد.

اولیایی ادامه داد: از سال گذشته بنده بارها این نکته را مطرح کرده ام که ما باید به قوانینی که بر فوتبال دنیا حاکم است گردن نهیم. این قوانین نظرات شخصی بنده و یا دیگر همکارانم نیست بلکه ابلاغیه هایی است که فیفا به کنفدراسیون‌ها و آنها به فدراسیون‌های زیر مجموعه خود ارائه می کنند. 

وی افزود: سال گذشته بنده خیلی تلاش کردم تا این مهم را در جامعه فوتبال جا بیندازم اما متاسفانه هنوز از این ناحیه ضربه می خوریم.

اولیایی درباره حضور علی فتح الله زاده و پرویز مظلومی در مناظره دوشنبه شب گذشته در فوتبال برتر و انتقاداتی که به حضور آنها می شود اشاره کرد و گفت: اصلا بنده نمی دانم این آقایان چرا به تلویزیون رفتند؟ حضور ایشان (فتح الله زاده) در آن برنامه یک خودزنی بزرگ بود. عقل سلیم حکم می کرد که وقتی ایشان حرفی و یا دفاعیه درستی ندارد به آن برنامه نرود. او چیزی نداشت که بگوید. آقای مظلومی هم همینطور. 

وی در عین حال تصریح کرد: البته نکته جالب این بود که آقای قربان زاده که خودش نیز ضلعی از مثلث ناکامی استقلال بود در آن برنامه به عنوان مدعی حاضر شده بود. کجای دنیا مدیرعامل و عضو هیات مدیره را کنار هم می نشانند و بین آنها با فرد دیگری که خودش در واقع مجمع باشگاه را عهده دار است مناظره برگزار می کنند؟ 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال توضیح داد: این چینش یعنی مقصران با هم مناظره می کنند که از بین آنها مقصر نهایی مشخص شود؟ آیا این منطقی است؟ خود آقای قربان زاده جزو کسانی است که باید درباره اتفاقات باشگاه استقلال پاسخگو باشد.

اولیایی گفت: مشکل بزرگ جایی است که این مدیران را برای باشگاه ها انتخاب می کنند. آقای فتح الله زاده خودش که خودش را به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب نکرده بود. او را انتخاب کردند. خب حالا همان افراد باید پاسخ بدهند که در تمام این سالها با کدام متر و ملاک و معیار برای این باشگاه مدیر انتخاب می کردند؟

اولیایی در پایان درباره این موضع که گفته می شود باشگاه پرسپولیس هم در خطر حذف قرار دارد، گفت: بنده الان نمی توانم نظری بدهم چون ابتدا باید مدارک بارگذاری شده این باشگاه را مشاهده کنم. قرار است ظرف روزهای آینده جلسه ای را برای بررسی این موارد داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.