خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز سه‌شنبه گزارش داد، کیم جونگ اون خواستار تقویت بازدارندگی جنگی کشورش به روشی "کاربردی و تهاجمی‌تر" شده تا بتواند با تخاصم آمریکا و کره جنوبی مقابله کند.

رهبر کره شمالی خواستار «بازدارندگی جنگی تهاجمی‌تر» شد

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارش خود نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست کمیسیون مرکزی ارتش درباره تلاش‌های مداوم جهت ارتقاء بازدارندگی جنگی کشورش و مقابله با اقدامات تنش‌زا امپریالیست‌های آمریکا و خائنان دست نشانده کره جنوبی گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، کره شمالی به رزمایشات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی واکنش‌های تندی نشان داده و می‌گوید که این دو متحد برای  یک "جنگ تمام عیار" آماده می‌شوند و پیونگ‌یانگ را مجبور می‌کنند تا دست به "اقدامات قدرتمند و کاربردی" از جمله عملیات‌های نظامی بزند.

طی این نشست، کیم دستور داد تا با سرعت زیاد بازدارندگی جنگی کشورش را به روشی "کاربردی و تهاجمی‌تر" تقویت کنند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی همچنین افزود که طی این نشست مقامات و رهبر کره شمالی درخصوص آمادگی "انواع اقدامات نظامی و تمامی اقدامات متقابل علیه دشمن" به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

نیروهای آمریکا و کره جنوبی از ماه مارس یک سری رزمایش‌های مشترک سالانه‌ را از جمله مانورهای دریایی و هوایی در مقیاسی بزرگ برگزار کرده‌اند؛ رزمایش‌هایی که طی آن‌ها از یک ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب‌افکن‌هایی نظیر بی-۵۲ و بی-۱بی استفاده شد. کره شمالی بارها واکنش‌های تندی نسبت به این رزمایش‌ها نشان داده و تاکید کرده که این رزمایش‌ها "تمرینی برای حمله" هستند.

کوان یانگ-سه، وزیر اتحاد مجدد کره جنوبی که مسئول مدیریت امور بین مرزی است، نسبت به عدم پاسخگویی کره شمالی به خط تماس نظامی بین دو کره ابراز تاسف کرد و این اقدام پیونگ‌یانگ را "غیرمسئولانه" خواند.

وی در یک کنفرانس خبری افزود: ما نسبت به اقدامات غیرمسئولانه و یکجانبه کره شمالی ابراز تاسف می‌کنیم و قویا هشدار می‌دهیم که این کشور در نهایت خود را منزوی خواهد کرد و در موقعیت بسیار دشواری قرار خواهد گرفت.

طبق اطلاعیه وزارت دفاع کره جنوبی، مقامات ارشد دفاعی این کشور و ایالات متحده آمریکا قرار بوده طی دوشنبه و امروز گفت‌وگوهای دفاعی مشترک خود را در واشنگتن برگزار کنند و از موضوعات محوری این گفت‌وگوها می‌توان به پاسخ‌های مشترک به "تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی" اشاره کرد. ژاپن هم قرار است روز جمعه جهت برگزاری گفت‌وگوهای سه‌جانبه دفاعی به این کشورهای مذکور ملحق شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.