رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: حدود ۴ هزار زندانی در خراسان رضوی با عفو مقام معظم رهبری، آزاد و نزدیک به ۲ هزار نفر مشمول تقلیل مجازات شدند.

حدود ۶ هزار زندانی در خراسان رضوی مشمول عفو رهبری قرار گرفتند

به گزارش قدس خراسان، محمود رفسنجانی ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی تعیین تکلیف متهمان و محکومان مشمول عفو مقام معظم هبری اظهار کرد: پنج هزار و ۸۶۲ نفر در این استان مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند که از این تعداد نزدیک به چهار هزار نفر آزاد و هزار و ۹۵۷ نفر مشمول تقلیل مجازات شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی افزود: این جلسه برای آزادی ۲۵۰۰ زندانی که به علت داشتن شاکی خصوصی نتوانسته اند مشمول عفو گسترده رهبری قرار بگیرند، تشکیل شده است تا برای آزادی آن‌ها چاره اندیشی شود و این زندانیان هم بتوانند مشمول تقلیل مجازات شده و در آینده مشمول عفو و آزادی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این نشست به همت ستاد صبر در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم»، تشکیل شده است، گفت: در این زمینه از همکاری آستان قدس رضوی، مجموعه دادگستری، اجرای احکام، اداره کل زندان‌ها، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه، شعب سفیران صلح و همیاران صلح شوراهای حل اختلاف برای اخذ رضایت شاکیان پرونده‌ها استفاده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: این نشست با کمک به اجرای فرمان عفو رهبری در استان، زمینه ساز شادی خانواده زندانیان باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.