۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 863870

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورما در سمرقند دیدار کردند

امیر عبداللهیان و امیرخان متقی دیدار کردند

به گزارش خبرنگار اعزامی قدس آنلاین به چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند، امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز پیش از برگزاری نشست کشورهای همسایه افغانستان به علاوه روسیه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

هیئت دیپلماتیک طالبان امروز به دعوت دولت ازبکستان به عنوان میهمان برای شرکت در چهارمین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان وارد سمرقند ازبکستان شد.

دولت موقت طالبان تاکنون به این روند به عنوان عضو دعوت نشده و این دومین بار است که به صورت غیر رسمی و میهمان در حاشیه این نشست هیئتی از این گروه حضور می‌یابد.

تشکیل دولت فراگیر، احترام و رعایت حقوق همه قومیت‌ها، جریانها و احزاب سیاسی، حفظ حقوق زنان از جمله حق تحصیل و اشتغال و فعالیت در جامعه، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و قاچاق، همچنین مهار چالش مهاجران بویژه مهاجران غیر قانونی از جمله اهم موضوعات مورد توجه در ارتباطات و روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با دولت سرپرستی موقت طالبان است.

جمهوری اسلامی ایران در یکسال و نیم گذشته با نگاه انسان‌دوستانه و با رعایت حسن همجواری و مسئولیت همسایگی تلاش زیادی کرده تا از راه‌های ممکن به معیشت و اقتصاد ضعیف مردم افغانستان در شرایطی که با تحریم های یکجانبه دولت آمریکا روبرو بوده‌اند، کمک کند.

دولت طالبان دو روز پیش اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به اولین شریک تجاری و تامین کننده مایحتاج مردم این کشور بدل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.