اقشار مختلف مردم شهرهای جنوبی و مرکز استان خراسان رضوی در روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور برای آزادی فلسطین و پایان ستم و اشغالگری صهیونیستها راهپیمایی کردند

برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهرستان های استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مردم روزه دار و  انقلابی شهرستان های مختلف استان خراسان رضوی در روز قدس برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمدند و شعار حمایت از آزادی فلسطین را سردادند.

مردم تربت حیدریه حامی روز قدس

مردم تربت حیدریه با هدف بزرگداشت روز جهانی قدس که از میدان شهدا به سمت مسجد جامع برگزار شد، شرکت کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خشم و انزجار خود را نسبت به صهیونیستها و حامیان اصلی آنها ابراز داشتند.

در این اجتماع مردمی که افراد و اقشار مختلف اعم از پیر و جوان و زن و کودک حضور داشتند، دست نوشته ها و پلاکاردهایی در حمایت از آزادی قدس قبله اول مسلمانان و بازگشت فلسطینیان به موطن اصلی و سرزمین اشغالی خود جلوه گری داشت.

همچنین جمعی از مسوولان تربت حیدریه پیشاپیش جمعیت مردمی حرکت می کرد و شماری از ایثارگران نیز با لباس رزم به نشانه آمادگی مبارزه برای آزادی قدس در راه پیمایی حضور داشتند.

همچنین راهپیمایی روز قدس در شهرهای تربت حیدریه همچون بایگ، کدکن و رباط سنگ نیز برگزار شد.

شعار فلسطین محور وحدت جهان اسلام در راهپیمایی مردم تربت جام

به گزارش خبرنگار قدس خراسان از تربت جام، روز جهانی قدس در تمام نقاط شهرستان تربت جام  همزمان با سراسر کشور در تمامی نقاط شهرستان تربت جام برگزار شد.

روز جهانی قدس امسال در روز جمعه بیست و پنجم فروردین ماه مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر جهان و کشور در تمامی نقاط شهرستان  از محل های تعیین شده به سمت میعادگاه نماز جمعه مراکز بخش ها ، بخش نصرآباد ، بخش بوژگان ، بخش سمیع آباد  برگزار شد. راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر تربت جام با حضور اقشار مختلف مردم و با شعار   "فلسطین، محور وحدت جهان اسلام ؛ قدس در آستانه آزادی" در  ساعت ۱۰ صبح روز بیست و پنجم فروردین ماه، از میدان شهدا آغاز و پس از طی خیابان المهدی در میدان حضرت ولیعصر( عج)  به پایان رسید.

حضور پر رنگ زنان بشرویه در راهپیمایی روز قدس

راه پیمایی روز جهانی قدس در رشتخوار و شماری از شهرهای تابعه و روستاهای بزرگ این شهرستان همچون جنگل، آستانه و فتح آباد نیز برگزار شد.

مردم روزه دار مه ولات در جنوب خراسان رضوی نیز با وجود گرم شدن هوا در آخرین روزهای ماه رمضان ضمن حضور در راه پیمایی و سر دادن شعارهای عدالت خواهانه و حق طلبانه ؛ آزادی قدس و رهایی کودکان فلسطینی از دست نظامیان اشغالگر صهیونیست را خواستار شدند.

شرکت ائمه جمعه شیعه و سنی در راهپیمایی روز قدس شهرستان صالح آباد 

مردم  انقلابی و شهید پرور و ولایتمدار شهرستان صالح‌آباد در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری حماسی داشتند.

در این مراسم که با حضور ائمه جمعه شیعه و سنی ، فرماندار و سایر مسوولان این شهرستان محروم و مرزی برگزار شد، راهپیمایان روزه دار در حمایت از فلسطین شعار آزادی قدس را سر دادند.

نظیر این مراسم در شهرها و روستاهای بزرگ مه ولات نظیر شادمهر و روستای عبدل آباد نیز برگزار شد.

در شهرستان زاوه نیز شرکت کنندگان در راه پیمایی روز جهانی قدس در طول حرکت خود از گلزار شهدای گمنام به سمت مسجد جامع با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی حمایت خود را از آرمان امام راحل در آزادی بیت المقدس ابراز و اعلام داشتند.

در پایان راه پیمایی و اجتماع مردم شهرهای جنوبی و مرکز خراسان رضوی بیانیه های جداگانه ای با مضامین حمایت از آرمان فلسطین و آزادی بیت المقدس، خشم از جنایات اشغالگران و حامیان جهانی آنها و نیز سکوت برخی دولت های اسلامی در قبال این ظلم ها قرائت شد که با تکبیرهای حضار مورد تایید و حمایت قرار گرفت.

 امام خمینی در روز ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ ه ق برابر ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیده و از جهانیان بویژه دولت‌ها و ملت های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست رژیم اشغالگر اسرائیل از بیت المقدس به هم بپیوندند.

مراسم امسال روز جهانی قدس به سبب اوضاع داخلی صهیونیستها و تشدید اختلافات سران آن و نیز حملات اخیر ارتش و نظامیان اشغالگر به مردم بی دفاع فلسطین و بر هم زدن صفوف نمازگزاران مسلمان با توسل به زور و اسلحه در حریم بیت المقدس از سوی برخی کارشناسان غرب آسیا حائز اهمیت بیشتری خوانده شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.