زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در روز جهانی قدس امسال در بغداد به عنوان سخنران اصلی مراسم حضور یافت و نقش عراق را در حمایت از قضیه قدس ستود.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در قلب بغداد: برای آزادی فلسطین هزار سال هم می جنگیم

به گزارش قدس آنلاین النخاله در خیابان فلسطین بغداد پایتخت عراق در جمع دهها هزار نفر از مردم این کشور که برای بزرگداشت روز جهانی قدس تجمع کرده اند گفت: به ملت بزرگ و شجاع عراق سلام می کنم و به علما و مراجع آن که همواره حضور همیشگی اسلام را حفظ می کنند. به ارواح فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سلام می کنم که نقش بارزی در اسلامی و عربی باقی ماندن عراق داشتند.

وی افزود: عراق، قلب عرب است و ما می دانیم معنای حضور آن در حمایت از ملت فلسطین چیست.

النخاله تاکید کرد: به جنگ حتی اگر هزار سال هم طول بکشد ادامه خواهیم داد تا فلسطین آزاد شود.

پیش از سخنرانی دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین، اکرم الکعبی دبیر کل جنبش مقاومتی النجباء روی جایگاه رفت و گفت: مقاومت و دفاع از مظلومین باعث شد مرزها از بین برود و اکنون، مقاومت یک جبهه واحد است.

الکعبی افزود: نقش آمریکا در عراق از جمله دخالت های «سفیر شرور» آمریکایی را در امور عراق محکوم می کنیم. او اقدامات خرابکارانه را از پایگاه نظامی که سفارت نامیده می شود، انجام می دهد.

دهها هزار نفر از مردم عراق در بغداد و چندین شهر دیگر امروز جمعه به خیابان ها آمدند تا حمایت خود از فلسطینیان را در روز قدس اعلام کنند؛ مراسمی که در برخی شهرها به ساعاتی بعد از افطار هم کشیده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.