عبدالسلام درباره گفت‌وگوهای انجام شده با هیأت سعودی گفت که رایزنی‌های بسیار سخت و فشرده‌ای در پرونده‌های انسانی، نظامی و سیاسی انجام شد.

درباره استمرار آرام‌سازی توافق کردیم/ هنوز به نقطه نهایی نرسیده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکرات دولت نجات ملی یمن امروز جمعه به همراه هیأت میانجی عمان، صنعا را به مقصد مسقط ترک کرد.

عبدالسلام پیش از ترک فرودگاه صنعا گفت: رایزنی‌های این دوره با هیأت سعودی با حضور میانجی عمانی در فضای مثبت و جدی در صنعا انجام شد.

رئیس هیأت مذاکرات دولت نجات ملی یمن افزود که گفت‌وگوهای سخت و دشواری درباره مسائل پیچیده در پرونده‌های انسانی، نظامی و سیاسی انجام دادیم و پیشرفت‌هایی نیز در برخی پرونده‌ها حاصل شد، اما همه پرونده‌ها تکمیل نشده و هیأت سعودی برای مشورت بیشتر، صنعا را ترک کرد.

وی گفت: «ما درباره تداوم فضای آرام‌سازی به وجود آمده پس از آتش‌بس و ادامه تماس‌ها توافق کردیم».

به نوشته وبگاه «المسیرة»، عبدالسلام همچنین تأکید کرد که دیدگاه ما درباره پرداخت حقوق کارکنان، برقراری آتش‌بس فراگیر زمینی، دریایی و هوایی، پایان دادن به محاصره و تکمیل پرونده اسرا ثابت است.

رئیس هیأت مذاکرات دولت نجات ملی یمن همچنین گفت که چنانچه هر گونه شکستی در مذاکرات حاصل شود، نیروهای مسلح یمن آماده هستند، اما امیدوار هستیم که این وضعیت پیش نیاید و فضای خوش‌بینی را از دست ندهیم.

وی در خصوص پیشرفت حاصل شده در پرونده اسرا نیز گفت که این پیشرفت نشان می‌دهد که ما به سمت صلح بیشتر پیش می‌رویم، اما این بستگی به دستآوردهای آینده دارد و ما هنوز به نقطه نهایی نرسیده‌ایم.

پیشتر شبکه «المیادین» گزارش داد که سفر شش روزه هیأت سعودی به یمن به پایان رسید و این هیأت با موفقیت و رضایت از روند گفتگوها صنعا را ترک کرد.

«محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز پس از خروج هیأت سعودی از صنعاء در توئیتی نوشت: فضای گفت‌وگوها مثبت بود و تاریخ برگزاری دور دوم نیز مشخص شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.