معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰ درصد از کودکان کار شناسایی شده در کلانشهر مشهد اتباع خارجی هستند.

۸۰ درصد کودکان کار در مشهد اتباع خارجی هستند

به گزارش قدس خراسان، نیره عابدین‌زاده اظهار کرد: این در حالی است که حدود ۷۵ درصد از کودکان کار اتباع خارجی در مشهد، اتباع غیر مجاز هستند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: هزار و ۴۰۰ کودک کار طی ۲ سال گذشته در معابر مشهد در جریان اجرای طرح "سایبان مهر" شناسایی شده‌اند.

وی اظهار کرد: ساماندهی و ارائه خدمات به کودکان کار اتباع غیرمجاز با سختی و مشکلات زیادی همراه است، به واسطه غیرمجاز بودن این اتباع نمی توان صورت مساله را حذف کرد.

عابدین‌زاده افزود: انسانیت حکم می کند مشکلات این کودکان نیز بررسی و رفع شوند، لذا برای ساماندهی آنها از ظرفیت شبکه خیران استفاده می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در جریان اجرای طرح "سایبان مهر" به منظور ساماندهی کودکان کار دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای مردمی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی کودکان کار، این افراد به مرکز غربالگری اعزام و پس از بررسی وضعیت آنها و مشکل خانوادگی شان، تصمیم گیری برای برگشت آنها به خانواده ها و یا بهزیستی انجام می شود.

عابدین‌زاده با بیان اینکه اولویت برگشت کودکان کار به خانواده است، افزود: اگر برگشت کودک مخاطره ای برای وی نداشته باشد، وضعیت خانواده بررسی و مشکل آنها برای ممانعت از کارکردن کودک با اقداماتی نظیر یافتن شغل برای یکی از اعضای موثر خانواده، درمان اعتیاد والدین و غیره رفع می شود تا کودک در فرایند آموزش و ادامه تحصیل قرار گیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: پس از تحویل کودکان به خانواده، تیم مددکاری برای کودک پرونده شخصیت تشکیل می دهد و با ارتباط‌ گیری با خانواده، اقدامات مشاوره ای و مددکاری و همچنین آگاه سازی خانواده از مخاطرات کار کودکان و اهمیت آموزش انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.