سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه عکس بناها و محوطه‌های تاریخی استان به مناسبت روز بناها و محوط‌های تاریخی در باغ موزه نادری برپا شده است. 

نمایشگاه عکس بناها و محوطه‌های تاریخی استان در باغ موزه نادری برپا شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی احسان زهره‌وندی اظهار کرد: این نمایشگاه‌ عکس به مناسبت روز بناها و محوطه‌های تاریخی از امروز تا پایان ۳۰ فروردین ماه جاری به مدت سه روز پذیرای بازدیدکنندگان است. 

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه در مجموعه فرهنگی تاریخی نادری مشهد بیان کرد: این مجموعه در مسیر تردد زائران به حرم مطهر رضوی قرار دارد و اکنون به نسبت دیگر مجموعه‌ها بیشترین بازدید کننده را دارد. 

وی با اشاره به اهمیت معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی استان خراسان رضوی افزود: معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی به عنوان عناصر هویتی نقش بسزایی در افزایش احساس تعلق به مکان دارند و موجب ایجاد حس افتخار و بالندگی در شهروندان می‌شود. 

زهره وندی گفت: استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰۰ محوطه و بنای تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد ۱۶۰۸ اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.