۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 864899

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه امام صادق(ع) همایش بین‌المللی «الهیات زیارت» برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی «الهیات زیارت» برگزار می‌شود

احد فرامرز قراملکی اظهار کرد: به اهداف و محورهای این همایش اشاره کرد و هدف از برگزاری این همایش را روشن ساختن ابعاد مختلف الهیات زیارت، گسترش مباحث میان رشته ای در این عرصه، ایجاد زمینه گفتگو میان اسلام و دیگر ادیان و همچنین امامیه و دیگر مذاهب اسلامی از منظر زیارت و به طور کلی پرداختن به ظرفیت‌ها، امتیازها و آسیب‌ها در حوزه الهیات زیارت دانست.

وی ادامه داد: به منظور زمینه‌سازی علمی جهت مشارکت هرچه بیشتر پژوهشگران در این همایش، برگزاری حدود ۳۰ پیش نشست تخصصی به صورت مجازی و حضوری به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی توسط دبیرخانه علمی همایش در نظر گرفته شده است. به همین منظور سایت سه زبانه عربی، فارسی و انگلیسی راه اندازی شده و محورهای همایش و اهداف آن در این سایت بارگذاری شده است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: زیارت و مفاهیم دینی، مطالعات میان رشته‌ای الهیات زیارت، الهیات عملی زیارت، رویکردهای مختلف مطالعاتی به الهیات زیارت، زیارت در ادیان و فرهنگ های مختلف، آسیب‌شناسی الهیاتی زیارت، زیارت و روابط میان فرهنگی، زیارت و انسان‌شناسی الهیاتی، چالش های زیارت در دوره معاصر، الهیات تطبیقی زیارت و... برخی از محورهای این همایش است.

قراملکی ادامه داد: خوشبختانه رایزنی‌هایی نیز با دانشگاه‌ها و اساتیدی از کشورهای مختلف دنیا انجام شده است و امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم زمینه گسترش ارتباطات آستان قدس رضوی با جامعه علمی کشور را فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری مراکز مختلف دانشگاهی داخلی و خارجی در آبان ۱۴۰۲ در شهر مشهد برگزار خواهد شد. مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ و مهلت ارسال کامل مقالات نیز تا ۳۰ شهریورماه است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.