وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد. هدف از این دیدار تعمیق روابط اقتصادی و امنیتی دو جانبه عنوان شده است.

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی: آذربایجان شریک استراتژیک ماست/سفارت اسرائیل در عشق‌آباد افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از آی ۲۴، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را به حضور پذیرفت.

کوهن در صفحه توئیتر خود نوشت: ما در مورد مبارزه با "تروریسم"، گسترش امنیت و همکاری‌های اقتصادی گفتگو کردیم. من تصمیم رئیس جمهور آذربایجان برای افتتاح سفارت در اسرائیل را تبریک گفتم. این اولین سفارت یک کشور مسلمان شیعه است. افتتاح سفارت، اتحاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی بین ما را بیشتر تقویت خواهد کرد

کوهن و علی‌اف در مورد چالش‌های راهبردی مشترک دو طرف و گسترش همکاری‌ها گفتگو کردند.

دیدار کوهن و رئیس جمهور آذربایجان پس از دیدار وزیر رژیم صهیونیستی با میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد آذربایجان در روز سه شنبه انجام می‌شود که در آن دو طرف درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای و تقویت روابط امنیتی بین دولتی گفتگو کردند.

کوهن گفت: روابط راهبردی اسرائیل و آذربایجان بر امنیت، انرژی، اقتصاد و گردشگری استوار است. آذربایجان به دلیل موقعیت جغرافیایی و این واقعیت که یک کشور مسلمان شیعه است که سفارت خود را در اسرائیل افتتاح کرده است، شریک استراتژیک اسرائیل است. پتانسیل اقتصادی برای ارتباط بین دو اقتصاد ما بسیار زیاد است و ما به همکاری خود برای گسترش آن به نفع مردم ادامه خواهیم داد.

کوهن در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی شامل نمایندگان صنایع دفاع، امنیت سایبری، امنیت داخلی، کشاورزی و صنایع مدیریت آب در اسرائیل به باکو سفر کرده است.

کوهن قرار است چهارشنبه شب به ترکمنستان سفر کند و سفارت اسرائیل را در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان، افتتاح کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.