معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال استان امری ضرورت است، چرا که سمنان ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به عنوان مرکز هوش مصنوعی کشور دارد.

سمنان ظرفیت تبدیل شدن به مرکز هوش مصنوعی کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صادقی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد دیجیتال(تاد) استان سمنان در سالن غدیر استانداری بیان کرد: آینده از آن اقتصاد دیجیتال است و باید در مسیر تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال گام برداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تاکید بر برنامه ریزی لازم برای برگزاری دومین «کنفرانس هوش مصنوعی» با همکاری دانشگاه سمنان و دستگاهای مرتبط، افزود: برای اولین بار در استان در ردیف بودجه سال ۱۴۰۲ برای پارک فاوا اعتبار اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود فناوری اطلاعت و ارتباطات در زمینه های صنعت ، معدن ، کشاورزی و دیگر حوزه های اقتصادی در استان کاربردی‌تر مورد استفاده برنامه‌ریزان و بهره‌برداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال یک دهم درصد از کل اقتصاد استان سمنان است و باید زمینه افزایش سهم آن در همه بخش‌های اقتصادی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی و اطلس وضعیت فعالان حوزه فناوری ارتباطی و فناوری اطلاعاتی استان سمنان، خاطرنشان کرد: سرفصل های مهم و کاربردی کارگروه پژوهش در شورای برنامه ریزی استان به تصویب کارگروه تاد «اقتصاد دیجیتال» برسد.

سمنان پس از استان تهران دارای بالاترین زیرساختهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.