استاندار سمنان گفت: بر اساس تأکید رئیس‌جمهور، لازم است تا فناوری فرآوری محصولات معدنی در کنار معادن ایجاد شود که تاکنون در هشت معدن استان این امر محقق شده است.‌

فرآوری مواد معدنی در کنار ۸ معدن استان سمنان

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، به وجود ۶۰۰ معدن فعال در این استان اشاره کرد.

وی گفت: بر اساس تأکید رئیس‌جمهور، لازم است تا فناوری فرآوری محصولات معدنی در کنار معادن ایجاد شود که تاکنون در هشت معدن استان سمنان این امر محقق شده است.‌

استاندار سمنان تصریح کرد: برخی معادن مستقر در منطقه سرکویر با مشکل تأمین آب مواجه هستند که با تخصیص اخذشده توسط شرکت آب منطقه‌ای سمنان، فرصت خوبی برای انجام فناوری معادن در این منطقه ایجاد خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نسبت به تشویق معدن‌کاران به ایجاد فناوری در جوار معادن اقدام کند.
وی با قدردانی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، به‌واسطه احیای واحدهای تولیدی راکد شهرستانی بیان کرد: شعار ما توسعه متوازن استان در تمامی زمینه‌ها است.

استاندار سمنان ادامه داد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری دبیرخانه کارگروه احیای واحدهای راکد، ضمن رصد آخرین وضع استان، برنامه‌ریزی لازم برای انجام بازدیدهای مستمر از این مراکز را به انجام رساند.

هاشمی با تأکید بر اینکه لازم است تا دستگاه‌هایی که از اعتبارات گلوبال برخوردار هستند، در راستای جذب اعتبارات اهتمام ورزند، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان ضمن آمادگی لازم برای انجام دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان نسبت به احصای آخرین اطلاعات در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین وضع تحقق مصوبات دور نخست سفر اقدام کنند.‌

وی با بیان اینکه بر اساس تبصره ۶ ماده ۱۴، لازم است تا ۱۵ درصد سهم حقوق دولتی معادن برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای همان منطقه هزینه شود، از مسؤولان مربوطه خواست تا نسبت به تحقق این مهم اهتمام ورزند.

استاندار سمنان بیان کرد: یک درصد از درآمد معادن استان باید به‌عنوان سهم مسؤولیت اجتماعی معادن در روستاهای جوار همان معادن هزینه شود که لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت در این خصوص نظارت و دقت نظر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.