استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم ساخت ایمن و با کیفیت پروژه های مسکن ملی، گفت: نکته مهم و ضروری در این پروژه‌ها کاهش هزینه تمام شده آن است تا مردم بتوانند از عهده تامین سهم آورده برآیند.

استاندار کرمانشاه: در مسکن ملی به دنبال "مرتفع سازی" نیستیم/ واحدها باید باکیفیت و ارزان احداث شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدطیب صحرایی در جلسه امروز (۳۰ فروردین) شورای مسکن استان، از پروژه نهضت تولید مسکن به عنوان یک پروژه بزرگ ملی یاد کرد و افزود: اگر بخواهیم این ابرپروژه را به خوبی در استان اجرایی کنیم، همه دستگاه‌های مربوطه باید پای کار باشند.

وی تصریح کرد: با اقدامات جزیره‌ای نمی توان کارهای این پروژه بزرگ را پیش برد و همه باید هماهنگ با هم برای پیشبرد این پروژه همکاری کنند.

صحرایی با تاکید بر لزوم ساخت باکیفیت مسکن در این پروژه، گفت: بسیار مهم است که واحدهای احداث شده از کیفیت لازم در ساخت برخوردار باشند.

وی افزود: در کار کیفیت، نیاز است که هزینه تمام شده واحدهای احداثی کاهش داده شود و یکی از راهکارها در این راستا ساخت واحدهای مسکن ملی در طبقات اندک است.

صحرایی گفت: هرچه تعداد طبقات کمتر باشد، تجهیزات جانبی ساختمان و سایر هزینه های اضافه مانند هزینه آسانسور حذف شده و قیمت تمام شده واحدها کاهش می‌یابد.

وی افزود: توصیه می شود در شهرستانهایی که زمین کافی موجود است، پروژه‌های مسکن ملی در دو تا سه طبقه احداث شود.

استاندار کرمانشاه گفت: ساخت پروژه‌ها در طبقات کمتر از آسیب های اجتماعی بعدی هم پیشگیری می کند، چرا که در این پروژه‌ها افراد از نقاط مختلف و با قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف قرار است ساکن شوند و هرچه تعداد خانوار در واحدها کمتر باشد، مشکلات بعدی ناشی از تفاوت‌های فرهنگی هم کمتر خواهد بود.

در حاشیه این نشست که درمحل پروژه 12 هزار واحدی "سراج" در کرمانشاه برگزار شد، استاندار کرمانشاه از این پروژه بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

سهمیه استان کرمانشاه در طرح نهضت ملی مسکن ساخت 120 هزار واحد مسکونی طی چهار است که تاکنون برای ساخت 80 هزار واحد زمین لازم تامین شده و عملیات اجرایی 34 هزار واحد نیز امسال آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.