هر چند پروازهای بیرجند- نجف از بهمن ۱۴۰۱ مجدد آغاز شد ولی با پایان ماه مبارک رمضان جای خالی این پرواز در برنامه فرودگاه شهید کاوه مشاهده می شود.

ماجرای پروازهای عتبات از بیرجند/یک اتفاق شیرین که ماندگار نشد

به گزارش قدس آنلاین،  بهمن ماه ۱۴۰۱ یک خبر بسیار خوب کام مردم خراسان جنوبی و به ویژه زائران سیدالشهدا (ع) را شیرین کرد و آن برقراری پرواز از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به مقصد نجف اشرف بعد از چند سال تعطیلی این پروازها بود.

پرواز بیرجند- نجف- بیرجند تا قبل از ماه مبارک رمضان ادامه داشت و بسیاری از شیفتگان زیارت ائمه (ع) به ویژه از خانواده‌های ایثارگران از طریق خطوط هوایی به این سفر معنوی رفتند.

در ماه رمضان مسئولان مربوطه اعلام کردند به علت استقبال پایین از سفر در ماه مبارک، سفر هوایی به عتبات در برنامه فرودگاه شهید کاوه بیرجند نیست و برای ادامه آن باید با شرکت‌های هواپیمایی رایزنی داشته باشیم.

سفر زائران عتبات را سهل‌تر کنیم

اما اکنون با پایان ماه مبارک رمضان خبری از برنامه پرواز فرودگاه بیرجند به مقصد نجف اشرف نیست و به نظر می‌رسد برقراری مجدد این پرواز نیازمند اعلام قیمت از سوی شرکت هواپیمایی است.

با توجه به اینکه خراسان جنوبی در شرقی ترین نقطه کشور قرار داشته و با مرزهای غربی چون مرز مهران فاصله زیادی دارد، زائران برای رسیدن به مرز مهران مسیر زمینی طولانی را طی می‌کنند که باید برای سهل‌تر شدن سفر زائران تدبیری اندیشید.

حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه بیرجند به عتبات در حال رایزنی با یک شرکت هواپیمایی هستیم که این شرکت باید قیمت پرواز را به ما بدهد.

قیمت پرواز باید مقرون به صرفه باشد

وی بیان کرد: قیمت مشخص شده باید به گونه‌ای باشد که برای مردم عزیز خراسان جنوبی جذابیت داشته و در واقع مقرون به صرفه باشد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در صورت قیمت بالای این سفر، استقبال چندانی از سوی مردم استان برای آن نخواهد شد، گفت: مقرون به صرفه نبودن قیمت پرواز بیرجند- نجف- بیرجند موجب می‌شود که مردم طبق روال به سمت سفرهای زمینی به عتبات بروند.

دستگردی با تأکید بر اینکه در هر حال رایزنی‌های ما با شرکت‌ها همچنان ادامه دارد، یادآور شد: حتی اگر برنامه پروازی برای فرودگاه نجف فراهم نشد، برنامه بعدی ما برقرار پرواز به مقصد ایلام و یا آبادان است تا مسیر سفر زائران کوتاه‌تر و سهل‌تر شود.

وی یادآور شد: خواست ما برقراری پرواز به کشور عراق از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند است و نهایت تلاش خود را برای این موضوع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.