دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کشف و ضبط بیش از ۱۳۰ تن چوب قاچاق در مراکز نگهداری و دپوی چوب خبر داد.

دادستان قزوین: بیش از ۱۳۰ تن چوب قاچاق کشف شد/ توقیف ۴۰ دستگاه ماینر

به گزارش قدس آنلاین، حسین رجبی اظهار کرد: استان قزوین در مسیر ارتباطی ۱۱ استان قرار دارد و از این حیث عبور کالاهای قاچاق از محورهای مواصلاتی استان محتمل است و به همین خاطر مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز همواره یکی از اولویت های دستگاه قضایی و انتظامی استان است.

وی افزود: در طی سال طرح های مختلفی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت دستگاه قضایی و مشارکت سایر دستگاه ها در استان برنامه ریزی می شود و در همین جهت طرح بازدید از انبارهای دپوی کالا با اولویت مبارزه با قاچاق چوب و فرآورده های جنگلی اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در راستای اجرای طرح موصوف با حضور همکاران قضایی و پلیس اقتصادی استان از تمامی مراکز نگهداری و چوب بازدید بعمل آمد و در مجموع بیش از ۱۳۰ تن انواع چوب قاچاق کشف و ضبط شد و در کالاهای مکشوفه در اختیار اداره کل منابع طبیعی استان قرار گرفت و برای متخلفین نیز پرونده تشکیل شد.

رجبی اضافه کرد: همچنین بر اساس اخبار و گزارشات واصله و طی دو عملیات پلیسی در محورهای مواصلاتی استان دو دستگاه خودروی سواری متوقف و در مجموع ۴۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش ۳۷ میلیارد ریال کشف و متهمین دستگیر شدند و برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اثرات سوء پدیده قاچاق بر جامعه و بخش های مختلف بخصوص تولید داخلی بسیار است و این موضوع نیازمند مبارزه همه جانبه است و نقش مردم نیز بسیار حائز اهمیت بوده و بدون شک رویکرد دستگاه قضایی با قاچاقچیان کالاهای مختلف برخورد بدون اغماض است. البته نباید از اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش قاچاق غافل شد و در این راستا نیز دستگاه های متولی امر فرهنگ می بایست برنامه محور عمل کنند تا پدیده قاچاق از سوی جامعه نهی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.