در ادامه موضع گیری فرانسه علیه اقدامات تازه جمهوری آذربایجان، یک سناتور فرانسوی خواستار کمک‌رسانی نظامی به ارمنستان شد.

سناتور فرانسوی: باید از ارمنستان در تقابل با باکو حمایت نظامی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، یک قانونگذار فرانسوی روز دوشنبه خواستار حمایت نظامی بیشتر از ارمنستان در تقابل با جمهوری آذربایجان شد.

«گیلبرت لوک دویناز» قانونگذار فرانسوی و رئیس «گروه دوستی فرانسه و ارمنستان»، علاوه بر فعالیت‌های ماموریت نظارت اتحادیه اروپا، خواستار حمایت بیشتر نظامی از ارمنستان شد.

وی گفت که فرانسه باید به تسلیح ارمنستان کمک کند. رئیس گروه دوستی فرانسه و ارمنستان افزود: «ما همچنان در کنار ارمنستان و بخش ارامنه نشین  قره باغ کوهستانی خواهیم بود. موضع ما توسط همکاران من در مجلس سنا بیان شده است».

این سناتور فرانسوی گفت: «آنچه اتحادیه اروپا از طریق ماموریت نظارتی خود انجام می‌دهد خوب است، اما ما باید به ارمنستان اجازه دهیم امنیت مرزهای خود را تضمین کند، به این معنی که باید به ارمنستان کمک کنیم تا خود را مسلح کند».

وزارت خارجه فرانسه نیز با موضع‌گیری به تحرکات جدید باکو در لاچین از وخامت اوضاع در قفقاز ابراز نگرانی کرد. وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه در بیانیه‌ای از ایجاد یک ایست بازرسی از سوی جمهوری آذربایجان در ورودی جاده جدید «لاچین» ابراز تاسف کرد.

واحد خدمات مرزی جمهوری آذربایجان با ادعای جلوگیری از انتقال نیرو، مهمات، مین و سایر تجهیزات نظامی از ارمنستان برای گروه‌های مسلح غیرقانونی در خاک جمهوری آذربایجان در ورودی جاده «لاچین - خان‌کندی» اقدام کرده است.

پاریس بر این باور است که این اقدام تعهدات بر اساس توافقات آتش بس را نقض کرده و روند مذاکرات را به خطر می‌اندازد.

در این بیانیه، فرانسه از جمهوری آذربایجان می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود، به ویژه اجرای اقدامات موقتی حکم دیوان بین‌المللی دادگستری عمل کند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز درباره وخامت اوضاع در منطقه تحت مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ کوهستانی، در خط تماس ارمنستان و  جمهوری آذربایجان و همچنین در گفت‌وگوی بین باکو وایروان ابراز نگرانی جدی کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.