۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 866744

همزمان با پیشرفت تکنولوژی ساخت و ساز و نیاز به استفاده بهینه از فضای ساخت به همراه رشد جمعیت که همواره رو به افزایش است و تنها گاهی شیب آن کم و زیاد میشود باعث بوجود آمدن برج هایی شده است.

مزایا و معایب برج نشینی چیست ؟

مزایا و معایب برج نشینی چیست ؟

همزمان با پیشرفت تکنولوژی ساخت و ساز و نیاز به استفاده بهینه از فضای ساخت به همراه رشد جمعیت که همواره رو به افزایش است و تنها گاهی شیب آن کم و زیاد میشود باعث بوجود آمدن برج هایی شده است که به سوی آسمان میروند تا حداکثر استفاده را از زمین برای ایجاد فضای مسکونی نمایند . در این بین بسیاری از افراد با تغییر شکل شهر و آپارتمان نشینی به سوی برج نشینی رفته و بسیاری نیز کماکان زندگی در آپارتمان یا خانه های ویلایی را ترجیح میدهند . در این مطلب به بررسی مزایا و معایب برج نشینی میپردازیم و سعی مینماییم این موضوع را از تمامی جوانب مربوط به آن بررسی نماییم . با ما همراه باشید .

مزایا و معایب برج نشینی چیست ؟

امنیت برج نشینی 

یکی از دلایلی که در دهه ۸۰ و ۹۰ بسیاری از مردم زندگی در برج و آپارتمان ترجیح داده اند امنیت آن بوده است . البته این موضوع را نیز باید اضافه نماییم که در آن زمان تجهیزات نظارتی و امنیتی به خوبی امروز نبود و در حال حاضر امنیت یک آپارتمان و برج میتواند بصورت یکسان تامین شود اما در گذشته  نیاز به هماهنگی با یکی از ساکنین برای ورود به برج و یا اگر برج مذکور در یک شهرک واقع شده باشد نیاز به هماهنگی از درب ورودی اصلی و بطور کلی حضور ۲۴ ساعته فردی مستقر در آن زمان که حتی داشتن سرایدار چندان مرسوم نبود یک ویژگی جدید به حساب می آمده است که میتوانست ضریب امنیت را به کمک کنترل ورود افراد و خودرو افزایش دهد . 

در نتیجه موضوع امنیت را میتوان یکی از اصلی ترین مواردی دانست که در گذشته مردم را به سوی زندگی در مجتمع ، برج و یا شهرک ها سوق دهد و شهرک های بسیاری مانند برج آسمان چیتگر ایجاد شدند که از نظر وسعت با ۲۲ بلوک با شهرک های ساخته شده و شاخص تهران برابری مینمایند و علت ایجاد آنها تقاضا برای زندگی در چنین شهرک هایی بوده است . 

امنیت برج نشینی 

رقابت بر سر ایجاد امکانات در برج ها

زمانی که تمایل مردم برای یک کالا یا خدمات افزایش میابد رقابت بر سر ارائه بروز و مدرن تر آن نیز افزایش میابد . در مورد برج ها نیز اینچنین است و هر چه تقاضا برای سکونت در آنها افزایش یافته رقابت بر سر ایجاد امکانات مدرن و بروز برای رفاه حال ساکنین نیز افزایش یافته است . اما موضوع این است که در بهره برداری امکانات ایجاد شده در برج ها مواردی وجود دارد که اگر بخواهیم دقیق تر به آن نگاه نماییم به این نتیجه میرسیم که بسیاری از این امکانات میتواند قابل بهره برداری نباشد و یا وجود آنها به جای رفاه حال ساکنین بلای جانشان شود . 

به عنوان مثال یکی از ساده ترین امکانات را میتوان شوتینگ زباله مثال زد که کارایی آن بر روی کاغذ بسیار خوب است اما در عمل اینکه تمامی واحد ها زباله های خود را بصورت بسته و وکیوم شده داخل آن بی اندازند مسئله اصلی است زیرا پس از گذشت چند ماه بر اثر ریخته شدن زباله در کانال بوی بسیاری بدی از دریچه به مشام میرسد که این وضعیت میتواند در هر طبقه که دریچه شوتینگ در آن قرار گرفته رخ دهد . بسیاری از برج ها مانند برج بهاران چنین امکاناتی را به دلیل مشکلاتی این چنینی حذف نموده اند و میتوان نداشتن چنین امکاناتی را جزو نقاط قوت نیز در نظر گرفت . 

امکانات لوکس تر ، هزینه های بیشتر

مثالی که در بالا برایتان آوردیم راجع به یکی از امکانات ساده برج ها میباشد در ادامه میتوانیم امکانات بروز تری مانند مشاعات آبی ، سالن ورزشی را بررسی نماییم . مشاعات آبی میتواند شامل استخر ، سونا و جکوزی و یا یکی از اینها باشد اما در نهایت مسئله این است که اگر استخر مجموعه بخواهد مانند یک مجموع مستقل استاندارد باشد حتما نیاز است که فردی به عنوان نجات غریق در آن حضور داشته باشد و اگر بخواهد اینگونه نباشد یعنی استخری باشد که عمده فضای آن برای کودکان و بخش کمی آز آن عمیق که برخی مواقع بیشتراز یک و نیم متر نمیرسد برای فردی که واقعا بخواهد از استخر استفاده کرده و شنا کند بلا استفاده است . 

برج بهاران

در اینصورت وجود آن مستلزم هزینه است و این هزینه دائمی است زیرا مشاعات آبی جزو امکاناتی نیست که بتوان آنرا موقت استفاده و یا تعطیل کرد زیرا در اینصورت تمامی تاسیسات آن برای راه اندازی مجدد نیازمند هزینه سرویس گزاف خواهد بود و در مورد سالن ورزشی نیز اگر قرار باشد که یک فضای کوچک با یک یا دو دستگاه چندکاره در آن قرار بگیرد عملا استفاده معمولی مانند سالن های ورزشی مستقل نخواهد داشت و وجود آن نیز میتواند مستلزم هزینه نگهداری شود . در نهایت برخی از مجموعه ها مانند برج صیاد ۲ این امکانات را بصورت مستقل ایجاد مینمایند که خدمات آن در حد استاندارد بوده و برای عموم مردم آزاد است ولیکن برای استفاده اعضای مجموعه تخفیف ویژه ای قائل میشوند و هزینه های آن نیز بر دوش ساکنین قرار نمیگیرد .

کلام آخر

در نهایت اولویت ها برای انتخاب واحد مسکونی متفاوت است . برخی امنیت ، برخی امکانات و برخی کم واحد بودن را ترجیح میدهند و به همین دلیل است که تمامی مواردی که نام برده ایم در اشل بزرگ و کوچک در حال اجرا میباشد و موضوع امنیت نیز در حال حاضر به دلیل وجود سیستم های نظارتی جدید بصورتی است که حتی در یک آپارتمان کم واحد نیز میتوان محیطی امن را ایجاد نمود اما در نهایت وجود همه این امکانات هزینه شارژ ماهیانه را افزایش میدهد و پیشنهاد ما این است که با در نظر گرفتن آنچه از محل زندگی خود توقع دارید برج ، مجتمع و یا آپارتمانی را انتخاب نمایید که بر اساس نیازهای شما باشد و هزینه های شارژ نیز برایتان قابل پیش بینی باشد . در این مطلب به بررسی مزایا و معایب برج نشینی چیست پرداختیم و مواردی را برایتان بازگو نمودیم تا اگر قصد انتخاب محل زندگی در برج ها را داشتید این مطلب به شما کمکی کرده باشد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.