۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
کد خبر: 866747

داور برنامه تلویزیونی محفل با بیان اینکه اصلی‌ترین فعالیت مساجد در سوریه آموزش قرآن کریم است، گفت: قاریان ممتاز و چهره‌های قرآنی در مساجد تربیت می‌شوند و این رویکردی است که مساجد سوریه با جدیت دنبال می‌کنند.

استعدادهای قرآنی در مساجد تربیت ‌می‌شوند

«رضوان درویش» اظهار کرد: مساجد جایگاه ارزشمندی در ارتقای معنویت در مردم دارند و مبدأ اتفاقات مبارک در مواضع مختلف تاریخ بوده و هستند.

وی تصریح کرد: چنان که پیامبر اکرم(ص) پس از ورود به شهر مدینه در نخستین اقدام مسجد بنا کردند و خانه خدا را مرکز دیدار مومنین، تلاوت و آموزش قرآن کریم و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم قرار دادند.

این داور سوریه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به تشکیل حلقه های قرآنی در مساجد سوریه، گفت: اصلی‌ترین فعالیت مساجد در سوریه آموزش قرآن کریم است و قاریان ممتاز و چهره های قرآنی در مساجد تربیت می شوند.

رضوان درویش با بیان اینکه استقبال کودکان و نوجوانان از برنامه های مساجد سوریه قابل توجه است، خاطر نشان کرد: کودکان از سن شش سالگی در برنامه های تخصصی آموزش قرآن کریم و حلقه های قرآنی حضور می یابند و پس از ارزیابی سطح آموزش های آنها توسط داوران، به مسابقات کشوری راه می یابند.

منبع: شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.