معاون توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان ۵۴۰ تختی در حاشیه شهر مشهد با بودجه ۲۴۰۰ میلیارد تومان تا الان ۸ درصد پیشرفت داشته است.

پیشرفت ۸ درصد بیمارستان ۵۴۰ تختی در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس خراسان، دکتر امیر پرویز توسلی در تور خبری، از روند اجرای ساخت بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختی حاشیه شهر مشهد در ابتدای شهرک شهید رجایی واقع شده و برای تکمیل آن پیش بینی بودجه ۲۴۰۰ میلیارد تومان شده است.

معاون توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این بیمارستان عمومی است و شامل بخشهای درمانگاهی، اورژانس، زنان و زایمان، نوزادان، آی سی یو، آنژیوگرافی، تصویربرداری، دیالیز، بستری زنان و بستری داخلی است.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۵ کلنگ زنی شد اما بدلیل اختلاف در اراضی آن بین شهرداری و آستان قدس این کار تعطیل شد و از اردیبهشت ۱۴۰۱ این مشکلات حل و فصل شد و کار اغاز شد.

توسلی بودجه سال گذشته برای پروژه را ۱۸۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تمام این بودجه دریافت و هزینه شد و تاکنون اجرای فونداسیون و اسکلت بیمارستان ۷ طبقه ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

معاون توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بودجه ای که برای بیمارستان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده تنها ۴۰ میلیارد تومان است که خیلی ناچیز است و حجت الاسلام پژمانفر قول مساعد داده است که ۱۵۰ میلیارد تومان را برای بخش اورژانس جذب کند تا از ازدحام جمعیت در بیمارستان های مرکزی شهر کاسته شود.

وی زمان تکمیل این پروژه را در صورت تامین به موقع بودجه سال ۱۴۰۴ عنوان کرد و افزود: پس از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی، وزارت بهداشت جهت تامین تجهیزات اقدام می‌کند و بودجه آن از طریق وزارت بهداشت تامین می شود.

 توسلی بیان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع و ۵۸ هزار متر مربع زیربنا در ۷ طبقه ساخته می شود و به ازای هر تخت حدودا ۱۰۰ متر مربع زیربنا در نظر گرفته شده است و هر تخت عمومی نیاز به چهار تا چهار ونیم میلیارد تومان بودجه دارد..

معاون توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: نیاز مردم مشهد، زائران و اتباع خارجی در مشهد ۳۰۰۰ تخت دیگر است که کلنگ یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختی در ابتدای سال زده شد و بیمارستان ۴۲۰ تختی اعصاب و روان در منطقه الهیه با پیشرفت ۳۰ درصدی و این بیمارستان حاشیه شهر ۵۴۰ تختی بخشی از نیازهای مردم مشهد را تامین می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.