علی بهادری جهرمی گفت با توجه به درخواست و نامه رئیس مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی دولت لایحه‌ای را بدین منظور تدوین و تصویب کرد که به صورت دوفوریتی برای مجلس ارسال خواهد شد.

لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در هیئت وزیران تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور تاکید بسیاری به بخش‌های اجرایی در خصوص نکات مهم فرمایشات مقام معظم رهبری داشتند و تاکید کردند با همدلی و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف دستگاه‌ها عمل شود و مردم این را مشاهده کنند.

بهادری که در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز وزیر ارتباطات گزارشی درباره اتصال پیام‌رسان‌های داخلی دادند که روز گذشته این اتفاق رخ داد. البته این کار به صورت اختیاری است و با حفظ رمزنگاری و حریم خصوصی این کار صورت خواهد گرفت

وی اظهار داشت: اصلاح آیین نامه حمایت از نخبگان غیرایرانی رفع ایرادات شد و مقرر شد برخی تسهیلات به  دانشجویان غیرایرانی داده شود. همچنین  هیات وزیران لایحه‌ای را مصوب کرد که نرخ مالیات بر ارزش افزود برای کالاهای پزشکی و اساسی از ۹ به یک درصد برسد.

سخنگوی دولت درباره سازمان بازرگانی عنوان کرد: دولت هم با تشکیل وزارت بازرگانی و هم سازمان بازرگانی موافق است و با توجه به این ‌که رئیس مجلس مطرح کردند دولت لایحه‌ای را برای تشکیل وزارت بازرگانی دهد، دولت لایحه‌ای را تصویب کرد و به صورت ۲ فوریتی امروز تقدیم مجلس خواهد شد.

وی تاکید کرد: تنطیم بازار کفاف نمی‌دهد مردم هم رضایت ندارند، دولت با تشکیل سازمان بازرگانی و وزارت بازرگانی موافق است که اختیار در دست مجلس است و امید می‌رود مجلس به صورت فوری بررسی این لایحه را در دستور کار قرار دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس روز سه شنبه از ارسال نامه‌ای توسط رئیس مجلس شورای اسلامی  به ابراهیم رئیسی خبرداد که در آن با اشاره به تشخیص دولت برای تشکیل ساختاری مستقل برای بازرگانی داخلی و تنظیم بازار و دیدگاه رئیس جمهور مبنی بر نبود تفاوت بین تشکیل سازمان یا وزارت در این زمینه، از دولت خواسته شده تا لایحه تشکیل وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شود.

سید نظام‌الدین موسوی گفته بود با توجه به موافقت رئیس جمهور با تشکیل وزارتخانه، نمایندگان به دو فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی رأی ندادند و به نظر می رسد اکثریت نمایندگان با تشکیل وزارت بازرگانی داخلی موافق هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.