وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بستن مرزهای زمینی از سوی باکو و همکاری نکردن مقامات این کشور برای حل مسئله، از لزوم رایزنی‌های دیپلماتیک با جمهوری آذربایجان برای برطرف کردن مشکلات سخن گفت.

سنگ‌اندازی باکو پیش پای گردشگران/اردبیل پایتخت گردشگری اکو شد

به گزارش قدس آنلاین، سید عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران با اشاره به اینکه آذربایجان دومین منبع گردشگری ما بودند به خاطر عدم همکاری دولت آذربایجان و بستن خیلی از مرزهای زمینی کاهش یافته است. ما در مرزهای مشرک به ویژه مرز بیله سوار  که یک میلیون و دویست میلیون نفر گردشگر از آن داشیم شاهد کاهش حضور گردشگران بودیم.

وی به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در این نقطه برای ارایه خدمات به گردشگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه فعلا شرایط را برای ورود گردشگر آذربایجانی به ایران سخت کرده‌اند که امیدوارم این مسئله حل شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، موضوع گردشگری را حق همه مردم دنیا دانست و گفت: بسیاری از مردم آذربایجان علاقه‌مند هستند به ایران سفر کنند اما امروز برای آنها مانع ایجاد شده است.

وی از انجام رایزنی هایی برای حل این مساله خبر داد و گفت: امروز گزارشی در دولت در این زمینه ارائه کردم و امیدوارم با رایزنی دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر این موانع رفع شود.

این چالش با همسایه شمال غربی در حالیست که به گفته ضرغامی از فردا رویداد مهم اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در استان اردبیل آغاز می‌شود و در واقع آغاز یک سال تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان اردبیل و در واقع کشورمان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۰ کشور عضو اکو بالغ بر نیم میلیارد نفر جمعیت دارند سازمان اقتصادی منطقه‌ای است و امسال اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کرده‌اند. ظرفیت‌های گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های صنایع دستی و مجموعه‌ ویژگی‌هایی که استان اردبیل دارد آن را در سطح ملی و جهانی ممتاز می‌کند.

ضرغامی افزود: امسال برنامه‌های متعددی دیده شده که از این رویداد هم برای جذب گردشگر خارجی و هم برای رونق گردشگری داخلی استفاده کنیم.

وی در خصوص سرنوشت پیشنهاد سیم کارد ویژه گردشگران خارجی هم گفت: این طرح در در کمیته‌های مختلفی در دست رسیدگی و بررسی است و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است و امیدوارم در چند روز آینده که نتیجه کار آن کمیته‌ها اعلام و این امکان برای گردشگران فراهم شود تا با کشورهای مبدا ارتباط سازنده داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.