معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در سفر اول رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی داشتیم که تاکنون ۳ هزار میلیارد آن تخصیص یافته است.

معاون رئیس جمهور: ۳ هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت

به گزارش قدس آنلاین، محسن منصوری صبح امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی نسبت به کهگیلویه و بویراحمد توجه خاصی دارد و نگاه مردم این استان به نظام و حمایت در دوره ریاست جمهوری از آیت‌الله رییسی از طرف مردم، ما را موظف می‌کند که توجه خاصی به این دیار داشته باشیم.

وی افزود: در زمان خدمت در بنیاد علوی در مناطق محروم این استان آمده‌ایم و از دیروز بازدید میدانی ما گواه این بوده که طرح‌های موثری در حوزه عمرانی و اقتصادی در حال انجام است.

منصوری گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان 6500 میلیارد تومان مصوبه عمرانی داشتیم که تاکنون سه هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و 400 میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده و نسبت به حجم کار پیشرفت خوبی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان غنی و در عین حال محروم است، از منابع انسانی و طبیعی، کشاورزی، ترانزیتی و گردشگری دارای ظرفیت است اما در برخی مناطق شاهد محرومیت هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: پراکندگی روستاها و سختی خدمات رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده که برخی از خدمات با هزینه‌های زیادی همراه شود. 

منصوری خاطرنشان کرد: راه‌حل اشتغال در این استان تکیه بر کارآفرینی در مشاغل خرد و کلان است و پروژه‌های مهمی نظیر پتروشیمی گچساران و سد چمشیر و نیروگاه برق و 130 هزار هکتار زمین زراعی در پایین دست این سد می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود.

وی افزود: مزیت استان کهگیلویه و بویراحمد تمرکز بر حوزه کشاورزی است و این استان دارای ظرفیت‌های قابل توجه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه‌های راهسازی نیز برخی از پروژه‌ها با اینکه قدیمی هستند اما سرعت خوبی گرفته‌اند و یکی از شاخص‌ترین این پروژه‌ها مسیر پاتاوه به دهدشت است.

وی افزود: ما خود را مدیون مردم این استان می‌دانیم و معتقد هستیم از استان پر ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد می‌توان با تلاش مستمر رفع محرومیت کرد و دولت سیزدهم در این مورد تمام قد از این استان حمایت خواهد کرد.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: معاون اجرایی رئیس جمهور با توجه به سابقه کاری خود شناخت بسیار خوبی از استان دارند و با توجه به مشغله کاری زیاد و حتی بحث استیضاح یکی از وزیران در مجلس شورای اسلامی حضور در استان ما را ترجیح دادند و امیدواریم که این سفر منشأ خیر و برکت باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.