معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ایران را در مصرف انرژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا دانست و گفت: بدون شک اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش صحیح می‌تواند راهگشای حل دغدغه های موجود در حوزه انرژی باشد. 

معاون رییس جمهور: ایران در مصرف انرژی جزو ۱۰ کشور نخست دنیاست 

به گزارش قدس آنلاین،  انسیه خزعلی روز یکشنبه در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین با بیان اینکه زنان همواره نقش اصلی را در ترویج سبک‌های زنگی ایفا می‌کنند، افزود: بانوان با آموزش و فرهنگ سازی در خصوص اهمیت مدیریت مصرف برق می توانند نقش مهمی در مصرف بهینه حامل‌های انرژی ایفا کنند.

وی اظهار کرد: مساله صرف جویی، بهینه سازی و بهره وری که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه ای برروی آن دارند، موضوع بسیار مهمی است که بایستی تمامی اقشار جامعه، از مدیران دستگاه های اجرایی گرفته تا شهروندان نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

خزعلی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از انرژی مربوط به مصارف خانگی بوده و به همین لحاظ بانوان نقش مهم و کلیدی در مدیریت مصرف بهینه آن برعهده دارند، تاکید کرد: در این رابطه نیز لازم است فرهنگ صحیح از الگوی مصرف و دوری از تجمل گرایی هرچه بیشتر در جامعه و خانواده نهادینه شود.

به گفته وی، یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به مصرف بهینه و بهره وری افزون، آگاه سازی و تغییر نگرش در سبک زندگی مردم است تا جایی که این مساله باعث شده تا امروز ما جزو ۱۰ کشور اول مصرف کننده انرژی در جهان باشیم در حالی که ایران در تولید انرژی سرآمد بسیاری از کشورهای دنیا است.

خزعلی با اشاره به اینکه در آموزه های دین ما نیز تاکید فراوانی در صرفه جویی ها شده، گفت: یکی از راهکارهای اساسی در کاهش مصرف انرژی، نشان دادن سختی و دشواری های موجود در امر تهیه و تولید انرژی به مردم است و یکی از راهکارهای مهم و اساسی در این زمینه، بهره گیری از زبان هنر و بیان آن به مخاطبان می باشد.

وی یادآور شد: سال گذشته با همه دشواری ها، سالی بدون خاموشی را گذراندیم و امسال نیز انتظار داریم تا با افزایش سطح تولید انرژی، مانع کمبود برق و خاموشی در جامعه باشیم.

خزعلی با اشاره به عملکرد حوزه زنان در دولت سیزدهم، گفت: خوشبختانه دولت حاضر در حوزه زنان توانسته به بخش عمده‌ای از شعارهای حمایتی ‌اش عمل کند.

وی ادامه داد: با تمام عملکرد خوبی که در حوزه زنان وجود دارد این گله نیز وارد است که از زنان متخصص در حوزه های مختلف کمتر استفاده می‌شود هرچند قبول داریم که در برخی کارها با فیزیک بانوان ما همخوانی ندارد اما جامعه بانوان ما این انتظار را دارند که از وجود آنان نیز در هیات های مدیره نیز بکارگیری شوند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: جامعه امروزی نیازمند یک مدیریت ترکیبی است چرا که مدیریت زنان یا مردان به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیازها باشد و تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز استفاده از توانمندی‌های زنان در تصمیم گیری کلان است.

این مسوول اضافه کرد: انتظار داریم تا در حوزه راهیان پیشرفت توجه بیشتری شود تا دانش آموزان از سنین پایین به فکر مهاجرت نباشند و به این خود باوری برسند که دشمن به دنبال خود تحقیری و نشانه گرفتن معنویات آنان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.