یک روز پس از حمله پهپادی اوکراین به یک انبار نفت در شبه جزیره کریمه که دولت کی‌یف آن را آماده سازی برای ضدحمله خواند، روسیه با حملات انفجاری در مرکز اوکراین به آن پاسخ داد.

انفجار در کریمه/ اوکراین ضدحمله را آغاز کرد، روسیه پاسخ داد

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، یک روز پس از انفجار در کریمه، اواخر شب گذشته (یکشنبه) به وقت محلی، انفجارهایی پاولوگراد در مرکز اوکراین را لرزاند و آژیر حمله هوایی سراسر این کشور را به صدا درآورد.

تصاویر ارسالی از فرماندار سواستوپل در شبه جزیره کریمه که تحت کنترل روسیه قرار دارد، آتش نشانانی را نشان می دهد که برای خاموش کردن آتش روز شنبه در یک انبار نفت به این شهر اعزام شده اند.

سخنگوی ارتش اوکراین نیز دیروز یکشنبه گفت، حمله به یک انبار نفت در کریمه که باعث آتش سوزی عظیمی شد، بخشی از آمادگی اوکراین برای یک شروع ضد حمله بود.

آتش سوزی بامداد شنبه در شهر سواستوپل در شبه جزیره کریمه که محل استقرار ناوگان نیروی دریایی روسیه است، جدیدترین درگیری میان دو کشور بشمار می رود.

ناتالیا هومنیوک سخنگوی فرماندهی ارتش اوکراین مستقر در جنوب، آتش‌سوزی این انبار نفت را بخشی از آماده‌سازی برای تهاجم گسترده و تمام عیاری دانست که دولت کی‌یف منتظرش بود. وی همچنین هدف گیری ظرفیت لجستیکی روسیه قبل از حمله متقابل را بسیار مهم دانست.

مقام های روسیه علت این انفجار را حملات پهپادی از سوی اوکراین اعلام کردند.

اندکی بعد از این حمله به انبار نفت سواستوپل، نیروهای روسیه پاولوگراد، شهری دور از خطوط مقدم در مرکز اوکراین را هدف حملات انفجاری خود قرار دادند.

هنوز مشخص نیست که این حمله تلفات داشته است یا خیر، اما تصاویر منتشر شده حاکی از آسیب گسترده به منازل مسکونی است.

روسیه تاکنون توانسته حملات مرگباری را دور از خطوط مقدم انجام دهد، از جمله حمله هوایی روز جمعه که بیش از ۱۲ نفر کشته به همراه داشت. اما این کشور هنوز نتوانسته از خطوط دفاعی شرق اوکراین عبور کند. همین امر سبب شده تا کی‌یف برای حملات متقابل آینده، خوش بینانه تر عمل کند و کمربند زمینی شمال کریمه را به عنوان یک هدف محتمل در نظر بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.