عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه امروز کسانی که با اسلام می جنگند، خوف از اسلامی دارندکه جامعه‌دار است، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با نماز خواندن و روزه گرفتن ما کاری ندارند؛ بلکه مشکل آنان با نماز و روزه‌ای است که جامعه عابد می سازد.

آیت‌الله اراکی: دشمنان با نماز خواندن و روزه گرفتن ما کاری ندارند بلکه از اسلام اجتماعی خوف دارند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت شهید مرتضی مطهری در مجتمع عالی امیرالمومنین(ع) قم با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری و روز معلم اظهار کرد: رسول گرامی اسلام «طبیب دوار بطبه» است و اگر طلاب حوزه‌های علمیه بتوانند به وظایف تربیتی خود عمل کرده و تعالیم ائمه هدی را خوب فرا گرفته و به این تعالیم عمل کنند، می‌توانیم حلقه رابطی بین عامه مردم و بین نعمت تامه الهی که امامت ائمه(ع) و بُعد امامتی شخصیتی پیامبر گرامی اسلام است، باشیم.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین وظایف ما فراگیر کردن تعالیم ائمه اطهار(ع) است و این تعالیم به وسیله ائمه معصومان تبدیل به معارفی شده که اکنون در اختیار ما قرار گرفته است و امروز کسانی که با اسلام می جنگند، خوف از آن اسلامی دارند که اسلام جامعه دار است؛ چنانکه در دوران ائمه معصوم نیز دشمنان با چالش جامعه‌داری اسلام رو به رو بودند و با آن مشکل داشته و دشمنی می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به آیه «رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی» و آیه «وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا» و درخواست متفاوت حضرت ابراهیم(ع) در این دو آیه عنوان کرد: در واقع هر دو درخواست حضرت ابراهیم در این آیات یکی بود و جعل امامت به معنای جعل کسانی است که اقامه نماز در جامعه می کنند؛ اقامه نماز یعنی تربیت جامعه عابدین پرستش‌گر و ما باید معارف الهی را خوب آموخته و بتوانیم برای دنیا طرحی برای تشکیل جامعه پرستش‌گر ارائه دهیم.

آیت‌الله اراکی در توضیح و تشریح کلام خود افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با نماز خواندن و روزه گرفتن ما کاری ندارند؛ بلکه مشکل آنان با نماز و روزه‌ای است که جامعه عابد می سازد و به همین خاطر است که با آن مقابله می‌کنند و انقلاب اسلامی ایران بدیلی از مدیریت جهان بشری را ارائه می‌کند که بر ضد منافع دشمنان بوده و با این امر مخالفت دارند؛ چنان که دشمنان عصر ائمه معصوم(ع) نیز با این گونه مسائل مشکل داشتند؛ نه با نماز و روزه صرف.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به گفتار برخی از افراد که می‌گویند اسلام سیاست نداشته و با مسائل سیاسی کاری ندارد اظهار کرد: ما از این حرف تعجب می‌کنیم؛ مگر اقتصاد رفتار بشر نیست؟ مگر نباید انسان در رفتارهای خود از خدا تبعیت کرده و او را پرستش کند؟ اطاعت از رسول باید در همه چیز و جهات باشد و نمی‌توانیم مسجد را از مدرسه جدا کنیم و از سیاست جدا بدانیم و اگر ما در سیاست از خدا تبعیت نکنیم به معنای تبعیت از شیطان بوده و به معنای شریک قرار دادن برای خداوند است.

آیت‌الله اراکی ابراز کرد: فقه ما مقدمه فقه اجتماعی است تا ما بتوانیم جامعه را جامعه عابد تربیت کنیم و باید رشته‌های فقهی اعم از فقه نظام اقتصادی، فقه نظام سیاسی، تربیتی و اخلاقی را خوب آموخته و به دنیا ارائه دهیم که اگر حرف و اندیشه اسلامی خود را خوب مطرح کرده و بر اجانب عرضه کنیم، همه جا جانب برتر را خواهیم داشت و ما باید همیشه، مسائل و موضوعات مختلف اسلامی را محکم، خالص و بی‌پیرایه بر جهان ارائه کنیم.

عضو شورای عالی حوزه ضمن بیان اهمیت تقوا در تاثیرگذاری بر افکار عمومی و افراد جامعه در هنگام بیان و تبلیغ اظهار داشت: اگر جمله یا کلامی به‌ صورت خالصانه و از روی تقوا به مخاطب ارائه شود، تاثیرات بسیار شگرفی در اذهان آنان خواهد گذاشت و باید این را دانست که بیشترین چیزی که سبب تاثیرگذاری بر افکار مردم می شود، کلام و صحبت‌های خالصانه از روی ایمان و یقین است و باید تقوا، رفتار صادقانه و مومنانه در بین طلاب علوم دینی گسترش داده و به طور مستمر پیگیری شود.

وی در ادامه خطاب به اساتید افزود: جهان آینده از آن امام زمان (عج)، اسلام و حکومت علوی است و بدون شک این گردونه به سمت حکومت علوی درحال حرکت است و اگر ما در این راه، بتوانیم علوی رفتار کنیم این افتخار نصیب ما خواهد شد که در این جریان سهم و نقش خود را ایفا کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.