درام کلاسیک و تاریخی «یوزپلنگ» توسط شبکه نتفلیکس تبدیل به یک مجموعه تلویزیونی می‌شود.

یوزپلنگ «ویسکونتی»  بعد از ۶۰ سال بازسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، دیو کاسل دختر وینسنت کاسل و مونیکا بلوچی یکی از سه نقش اصلی مجموعه را بازی می‌کند. نتفلیکس مجموعه خود را با نگاهی به نوول کلاسیک جوزپه توماسی دی لامپدوسا و نسخه سینمایی تحسین شده لوکینو ویسکونتی تولید خواهد کرد.

داستان نوول و نسخه سینمایی در شهر سیسیل رخ می‌داد و زمان اتفاقات آن به سال ۱۸۶۰ برمی گردد. دیو کاسل در مجموعه همان نقشی را بازی خواهد کرد که کلودیا کاردیناله در نسخه اصلی به عهده داشت.او آنجلیکا سدارا زنی از طبقه متوسط جامعه است که ورودش به جامعه اعیانی باعث فروپاشی بخش مهمی از این طبقه بالادست می‌شود.

کیم روسی استوارت و سول نانی در نسخه تلویزیونی نقش‌هایی را بازی می‌کنند که برت لنکستر و آلن دلون در اثر کلاسیک ویسکونتی بازی کردند. استوارت در قالب کاراکتر دون فابریزیو کوربرا پرنس سالینا ظاهر می‌شود و نانی خواهرزاده او تانسردی فالکونری خواهد بود.

سازندگان این مینی سریال که در شش اپیزود تهیه می‌شود، از لوکیشن‌های پالرمو، کاتانیا و سیراکوس استفاده خواهند کرد. گروه سازنده طی چهار ماه تمام صحنه های یوزپلنگ را در این مناطق فیلمبرداری خواهند کرد. کلید فیلمبرداری مجموعه تازه زده شده است.

تام شانکلند فیلمساز انگلیسی تبار سینما وظیفه کارگردانی یوزپلنگ تازه را به عهده دارد و می‌گوید قصد دارد نگاهی مدرن با این داستان کلاسیک را ارائه کند. او حال و هوای مجموعه را چیزی مابین دو اثر تاریخی موفق سالهای اخیر «تاج» و «دانتون ابی» معرفی کرده است.

به گفته شانکلند: «دون فابریزیو با انتخاب‌های غیرممکنی روبرو می‌شود و برای حفظ میراث خانوادگی خود با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود. این چالش‌ها برایم جالب هستند و در مجموعه به آنها خواهیم پرداخت. مهم ترین مسئله بحث ازدواج آنجلیکای زیبا با خواهرزاده اش تانسردی است. این در حالی است که او دلش نمی‌خواهد قلب دخترش کونستا را با این ازدواج بشکند و به همین دلیل، بر سر دوراهی سخت یک تصمیم دشوار قرار می‌گیرد. در مجموعه ما، قرار است اکتشافی امروزی درباره موضوعاتی صورت گیرد که فراتر از زمان و مکان هستند و در هر دوره و مکانی می‌توانند رخ بدهند.»

یوزپلنگ ویسکونتی سال ۱۹۶۳ ساخته شد و توانست نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.