سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای ۲ هزار و ۳۳۷ پروژه عمرانی و زیربنایی در کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۶ هزار طرح با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم و ۶۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در دست انجام داریم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره): اجرای ۲۳۳۷ پروژه زیربنایی در کشور/ ۶۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست اقدام است

به گزارش قدس آنلاین، عارف نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان بازوی اجرایی کشور به دنبال رفع محرومیت است اظهار کرد: سال گذشته ۳۲۱ مصوبه در دور نخست سفرهای رئیس جمهور داشتیم که بیش از ۹۰ درصد تعهد اجرایی شده است.

وی گفت: ۶۵ هزار میلیارد تومان بار مالی را پیش‌بینی کرده بودیم که تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و بخشی مربوط به تعهد سفر رئیس جمهور است و بخشی خارج از آن.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تاکید بر اینکه وظیفه خود می‌دانیم نقش خط‌شکن داشته باشیم و در راستای حل مشکلات مردم قدم برداریم عنوان کرد: اقدامات ما باید در جهت تحقق مدیریت جهادی باشد.

وی با قدردانی از اقدامات بنیاد برکت، بنیاد احسان و مجموعه انرژی‌گستر نصیر و... در کشور گفت: قول ما به جمع کارآفرینان این است که تلاش خواهیم کرد به تعهد خود در زمان تعیین شده عمل کنیم.

نوروزی به تشریح اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پرداخت و گفت: در قالب پروژه‌های بزرگ ۱۰۴ واحد مسکن در شهرک مدنی همدان با ۳۳ درصد پیشرفت انجام شده و ۴۸۰ واحد نیز در شهرک فرهنگیان انجام می‌شود که در این پروژه به زودی شاهد سرعت فیزیکی کار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را زیر کشت دیم بردیم که تامین هزینه‌های کود و ماشین‌آلات توسط ستاد انجام می‌شود خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از این اراضی را در استان همدان پیش می‌بریم و سطح بیمه‌ای نیز ۱۹۷ هزار هکتار است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تاکید بر اینکه طی سه سال اقدامات خوبی در این زمینه با وجود خشکسالی در کشور انجام شده است گفت: صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز در این راستا مدنظر است و ضمن اینکه از واردات محصولات نجات پیدا می‌کنیم و به سمت خودکفایی می‌رویم.

وی افزود: کارهای خوب و بزرگی در سطح کشور انجام شده اما معاندان و دشمنان می‌خواهند این طور القا کنند که کاری انجام نشده در حالی که اینطور نبوده و نیست.

نوروزی یادآور شد: ستاد فرمان امام(ره) دو هکتار از اراضی خود را به مرکز نوآوری کارگاهی اختصاص داده که تاکید کردم انتقال مالکیت به موسسه دانش‌بنیان نیز انجام شود تا بتوانیم پایگاهی نمونه در همدان داشته باشیم و تجربه آن را به دیگر استان‌ها تسری دهیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در همدان کاری شاخص انجام دهیم در ادامه سخنانش گفت: خوشبختانه ۲ هزار و ۹۶۶ طرح اشتغال‌محور، ۲۵ طرح تسهیلات‌محور و مشارکتی، ۴۶۹ غرفه باسلام با ۲۸۵ غرفه فعال در کشور داشتیم.

 سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)   از اجرای ۲ هزار و ۳۳۷ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ۵۹ مدرسه، ۲۷ مسجد و ۲ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی غیر از واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون ۶ هزار طرح با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم و ۶۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را نیز در دست انجام داریم.

وی با تاکید به اینکه قرار است ۳۰ مینی‌سوله هر کدام به مساحت ۳۰۰ متر در همدان احداث شود افزود: امیدواریم در حوزه اشتغال و رونق تولید بتوانیم اقدامات را پیش ببریم.

نوروزی توجه به جوانان نخبه را مهم برشمرد و بیان کرد: باید ضمن محرومیت‌زدایی در کشور کارهای بزرگ و مهمی انجام دهیم که در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است، اشکالاتی در کشور هم هست که باید در راستای رفع آنها تلاش کنیم و امیدآفرینی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.