سازمان مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) امروز مدعی هدف قرار دادن یک سرکرده ارشد گروهک القاعده در سوریه شد!

سنتکام: سرکرده ارشد القاعده را در سوریه هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، سازمان مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که یک سرکرده ارشد گروهک القاعده را هدف قرار داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، این حمله ادعایی در شمال غرب سوریه رخ داده است.

خبرگزاری رویترز در این خصوص اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۴۲ (به وقت محلی) سوم ماه می، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا حمله‌ای را در شمال غرب سوریه انجام و یک سرکرده ارشد القاعده را هدف قرار داده اند!

سازمان مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه تا کنون اطلاعات و اخبار بیشتری را پیرامون جزئیات این حادثه رسانه‌ای نکرده است.

ادعای این نهاد آمریکییا در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه سوریه چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق غارت نفت و ثروت سوریه از سوی آمریکا را محکوم می کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده بود که اقدامات آمریکا از جمله راهزنی (نفت سوریه)، با قوانین بشردوستانه بین المللی در تعارض است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده بود که سوریه از آمریکا می‌خواهد دست از حمایت از تروریسم و شبه نظامیان جدایی طلب بردارد و از خاک سوریه عقب نشینی کند.

پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکایی هم چنان به سرقت منابع نفتی سوریه ادامه می‌دهند به طوری که اخیراً دهها تانکر حاوی صدها تُن نفت سرقتی از چاه‌های واقع در استان‌های الحسکه و دیر الزور و رقه در شمال و شمال شرق این کشور را به عراق منتقل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.