رئیس سازمان زندان‌های کل کشور گفت: زندان‌هایی که بافت قدیمی و فرسوده دارند به زندان‌های جدید و در خارج از شهر انتقال می یابند.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور: زندان های قدیمی به خارج شهرها منتقل می شوند

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی محمدی روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار اظهار کرد: زندان‌هایی که در بافت شهری قرار دارند باید به خارج شهرها منتقل شوند.

وی افزود: ما همیشه از ساخت زندان خوشحال و خرسند نیستیم اما با توجه به اینکه یک واقعه تلخ جوامع بشری است لازم است تا زندان‌هایی که بافت قدیمی و فرسوده دارند به زندان‌های جدید و در خارج از شهر انتقال یابند.

محمدی خاطرنشان کرد: امید است جرم و جنایت کاهش یافته و زندان‌ها در آینده به مجموعه‌ها و نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها یک سازمان چندوجهی است گفت: یک وجه آن امنیتی و قضائی است که در این راستا مکلف به نگهداری مجرمان هستیم تا مجازات حبس را طی کنند و وجه دیگر و مهم آن تربیتی و اصلاحی است.

محمدی تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت سازمان زندان‌های کشور بحث اصلاحی و تربیتی آن است.

وی گفت: اصلاح و تربیت و بازپروری زندانیان با ایجاد فضای مناسب برای نگهداری، مهارت‌آموزی و آموزش مناسب ممکن خواهد شد.

وی به اهمیت ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنها اشاره کرد و گفت: سازمان زندان‌های کشور علاوه بر دغدغه شخص زندانی به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان نیز توجه دارد زیرا بهترین بستر برای اصلاح و تربیت زندانیان فراهم‌سازی زمینه اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان است.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور تصریح کرد: مشکلات موجود در حوزه اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و غیره ناشی از بیکاری و عدم اشتغال است و ما برای رفع بیماری و ایجاد بستر اشتغال باید تمامی تلاش خود را به کار گیریم.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس در سال گذشته، کارآفرینان با ایجاد کارآفرینی در زندان‌ها از تسهیلات کم‌بهره یا بدون بهره برخوردار می‌شوند و سود حاصل از تولید کارآفرینان معاف از مالیات خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه انتقال زندان‌های قدیمی کل کشور به خارج از شهرها در اولویت برنامه‌ها است، گفت: زندان بیجار نیز با مشخص شدن زمین در سال آینده به خارج از شهر انتقال می‌یابد.

وی افزود: با مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت این امکان فراهم خواهد شد که زندان قدیمی داخل شهر بیجار به فروش برسد و از سود حاصل از فروش آن زندان جدید در خارج از شهر احداث شود.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور گفت: در صورت ورود افرادی به این پروسه و خریداری زندان در قالب مصوبه مولدسازی در همین سال جاری کلنگ زندان بیجار خارج از شهرستان زده خواهد شد.

محمدی در ادامه به آمار زندانیان به تفکیک جنسیت اشاره و بیان کرد: در قبال ۹۷ درصد زندانیان مرد ۳ درصد زندانی زن در زندان‌های کل کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.