مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی گفت: در صورت برنامه‌ریزی دولت برای کاهش واردات، می‌توان از ظرفیت مجتمع دامپروری کنه‌بیست رضوی برای افزایش تولید شیر خشک در داخل کشور استفاده کرد.

ظرفیت دامپروری رضوی برای کمک به افزایش تولید شیرخشک نوزاد در کشور

به گزارش قدس خراسان، اگرچه ظرفیت‌های داخلی برای مدیریت تولید و عرضه شیر خشک در کشور وجود دارد، اما کمبود این محصول بار دیگر به دغدغه تبدیل شد؛ در حالی به گفته مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی می‌توان با افزایش تولید داخلی از تکرار آن جلوگیری کرد.

آرش فرزادنیا اظهار کرد: در مجتمع دامپروری کنه بیست وابسته به شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی سالانه ۳۰ هزار تن شیر IMF Grade تولید می‌شود که تنها ۱۲ هزار تن از آن جذب شرکت پودر شیر مشهد وابسته به کمپانی دنون گلوبال فرانسه برای تولید شیرخشک نوزاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی با اشاره به مشخصه‌های شیر تولید شده برای تهیه شیر خشک نوزاد تصریح کرد: این شیر از نظر کیفیت باید بالاترین سطح کیفی و کمترین بار میکروبی را داشته باشد.

وی ادامه داد: برای تهیه شیرخشک نوزاد، شیر خام از لحاظ میزان آفلاتوکسین، چربی، نیترات و انواع میکروب‌ها به صورت دقیق بررسی می‌شود و می‌بایست تمام شاخص‌ها در حد استاندارد IMF grade(شیر با کیفیت ممتاز) باشد.

فرزادنیا افزود: با توجه به رعایت تمام موارد بهداشتی در مجتمع دامپروری کنه بیست، این واحد به عنوان نخستین تولیدکننده شیر مورد نیاز برای تولید شیرخشک نوزاد در کشور شناخته شده است.

واردات ۶۰ درصدی شیرخشک نوزاد

مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی با اشاره به واردات ۶۰ درصد از شیرخشک نوزاد در کشور گفت: کارخانجات تولیدکننده شیرخشک نوزاد به دلیل برخی بازی‌های ارزی، بیشتر شیرخشک مورد نیاز کشور را با ارز ترجیحی وارد می‌کنند، درحالی که ظرفیت تامین تمام شیر خام مورد نیاز در داخل وجود دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود دولت برای کاهش واردات و نیز جلوگیری از خروج ارز و کمبود شیرخشک در کشور، کارخانجات تولیدکننده این محصول را ملزم به جذب شیر IMF grade مورد نیاز خود از داخل و تولید و تامین ۱۰۰ درصد شیرخشک با استفاده از توان واحدهای دامپروری کشور کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.