رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: یک هزار و ۹۹۲ داوطلب از این استان در آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری و صلاحیت طراحی، همزمان با سراسر کشور شرکت کردند.

شرکت بیش از هزار و ۹۹۰ داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علی مظفری اظهار کرد: در اجرای مواد آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون مقررات ملی ساختمان برای ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته معماری و صلاحیت طراحی، امروز داوطلبان در چهار حوزه امتحانی مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه حضور یافتند.

وی بیان کرد: از کل داوطلبانی که در آزمون مقررات ملی ساختمان برای ورود به حرفه مهندسان در خراسان رضوی شرکت کردند، ۸۶۴ نفر داوطلب مرد و یکهزار و ۱۲۸ نفر داوطلب زن هستند.

مظفری خاطر نشان کرد: پذیرش در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار حرفه ای خواهد شد.

گفتنی است، آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه در سایر رشته ها و صلاحیت ها نیز در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در استان برگزار می شود که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.