۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 869770

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه گسل چاقو، سبب زلزله ملارد با بزرگی ۳.۹ است، گفت: ساکنان ملارد، شهریار، شهر جدید اندیشه و منطقه ۲۲ تهران زمین لرزه را حس کردند که خسارتی برای آن گزارش نشده است.

زمین لرزه ۳.۹ ریشتری ملارد خسارتی نداشت

به گزارش قدس آنلاین، «علی بیت‌اللهی» با اشاره به اینکه ساعت ۱۰:۲۸ امروز صبح زلزله کوچکی با بزرگی ۳.۹ ریشتر در حوالی ۵ کیلومتری غرب ملارد رخ داد، اظهار کرد: فاصله رومرکز این زلزله به شکل مستقیم تا محدوده مجازی تهران و تا دریاچه خلیج‌فارس در منطقه ۲۲ که دارای ساختمان‌های مرتفع فراوان است، حدود ۵۰ کیلومتر فاصله است و این لرزش در آن ساختمان‌ها احساس شده که حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی ادامه داد: در مجاورت شرقی این کانون زلزله شهرهایی همچون شهریار، ملارد، شهر جدید اندیشه واقع است که این زلزله در جنوب شرق کرج و در ۳۰ کیلومتری رخ داده است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: به نظر می‌رسد امتداد گسل نه چندان بزرگ چاقو سبب رخداد این زلزله شده؛ همچنین نقطه رومرکزی زلزله در جنوب گسل اشتهارد واقع شده است.

بیت‌اللهی با اعلام اینکه این منطقه از نظر وجود گسل‌های لرزه زا فعال است، بیان کرد: در چند سال گذشته زلزله‌های ملارد در نقطه شمالی‌ این گسل با بزرگی بالای ۵ ریشتر رخ داد که حتی تهران را تحت تاثیر قرار داد و سبب ترس ساکنان شهر تهران شد؛ البته خسارتی نیز برای زمین لرزه امروز گزارش نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.