وزارت کشاورزی و منابع آب منطقه کردستان عراق از دولت مرکزی این کشور خواست که نماینده اربیل نیز در مذاکرات آب با ایران و ترکیه حضور داشته باشد.

اربیل خواستار حضور نماینده‌اش در مذاکرات آب با ایران و ترکیه شد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت کشاورزی و منابع آب منطقه کردستان عراق از دولت فدرال این کشور خواست که نماینده‌ای از طرف اربیل در مذاکرت بین‌المللی آب با ترکیه و ایران حضور داشته باشد.

«کریم سلیمان» معاون وزیر کشاورزی منطقه کردستان عراق، گفت که «بیکرد طالبانی» وزیر منابع آب و کشاورزی کردستان عراق دو روز پیش در نشست کمیته آب که به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق برگزار شده، حضور داشته است.

سلیمان اضافه کرد که طالبانی از نخست‌وزیر عراق خواست وزارت کشاورزی و منابع آب منطقه کردستان نیز در کمیته‌های مذاکره با ترکیه، ایران و هر کشور دیگری در خصوص بحران آب نماینده داشته باشد.

به گفته وی، وزارت کشاورزی و منابع آب کردستان عراق منتظر پاسخ دولت فدرال است و بغداد هنوز پاسخی به این خواسته نداده است.

کنفرانس بین‌المللی آب بغداد، امروز (شنبه)، با مشارکت کشورهای خارجی در پایتخت عراق برگزار شد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های کشورهای همسایه در خصوص بحران آب در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وبگاه شفق نیوز به نقل از وزارت منابع آب عراق خبر داد باآنکه مقامات ارشد ایرانی و سوری در این نشست مشارکت داشته‌اند، اما ترکیه حضور «ضعیفی» در این کنفرانس داشته است.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.